آرشیو مرداد ماه 1400

در اين وبلاگ به ارائه مقالات تخصصي و جامع درباره شيوه هاي بهينه سازي سايت مي پردازيم.

  • _چرا باید بررسیهای و سخت گیریهای امنیتی برای سایت در نظر گرفت؟
  • مقاله نویسی مورد تایید گوگل
  • چگونه توضیحات هر اپیزود را وارد کنیم؟
  • تعیین مخاطب هدف در تولید محتوا
  • چطور یک کمپین گوریلا مارکتینگ را شروع کنیم؟

اشنايي با اسكيما

۲۲ بازديد

به كار بستن از كدهاي علامت‌گذاري اسكيما
فعاليت  سئو در مشهد   نماد‌گذاري صفحه هاي متعدد وب سايت براي موتورهاي كاوش (گوگل، بينگ و ياهو) Schema Markup يا اين كه نماد‌گذاري اسكيما ميگويند. كدهاي اسكيما به گوگل كمكمي‌نمايد تا شل‌خيس بتواند محتواي كاغذ شما در رابطه چه ميباشد تا در حاصل داراي ربط در جايگاه‌بندي قرار بگيريد.

مثلا با اسكيما مي توانيد به گوگل بگوييد كه در‌اين ورقه نوشته ي علمي‌اي دربارۀ "ديجيتال ماركتينگ" با تيتر "سئوي داخلي" نوشتۀ "دسته نوين" داريم كه اخيرا منتشر گرديده‌است.

براي آشنايي كدهاي اسكيما و طريق استعمال از آنها نوشته‌ي‌علمي اسكيما و طريق به كار گيري از آن را بخوانيد.

seo تصاوير وبسايت
مطلقاً ميدانيد كه سرعت لود صفحه ها وب سايت اهميت بسيار متعددي دارااست. يوزرها وقت كمتري روي وبسايت‌هاي كُند مي گذارند و با بستن زودهنگام برگه به گوگل مي‌فهمانند كه‌اين تارنما بهتر وجود ندارد. درحال حاضر يكي‌از عامل ها تاثير گذار روي سرعت تارنما چه ميباشد؟ وسعت عكس‌ها! با باصرفه كردن وسعت عكس‌ها قادر خواهيم بود به بهبود سرعت لود صفحه هاي تارنما امداد ميكنيم. سفارش ميكنم براي اينكه بتوانيد وسعت تصاوير سايتتان را فارغ از افت كيفيت كاهش دهيد، از اينترنت‌تارنما Optimizilla امداد بگيريد.

نكتۀ ديگري كه در زمينه‌ي seo تصاوير وبسايت وجود دارااست، گزينش اسم مطلوب براي آنان و به كارگيري از تگ Alt ميباشد. تگ Alt به موتورهاي كاوش امداد مي‌نمايد متوجه قضيه عكس و رابطه آن با متن شوند. براي داده ها بيشتر در امر تگ alt مي توانيد به مقالۀ تگ آلت چه ميباشد در وب لاگ ما رجوع نماييد.

شايد برايتان جذاب باشد كه بدانيد، پست‌هايي كه دست كم يك عكس در آنان به‌فعاليت رفته نسبت به پست‌هايي كه سواي عكس مي‌باشند مقام خيلي بالاتري دارا‌هستند.

ريسپانسيو بودن وب سايت يا اين كه هماهنگ شدن با تلفن همراه‌هاي گوشي
در سال 2015 گوگل به طور رسميً گفت، تارنما‌هايي كه ريسپانسيو يا اين كه به عبارتي عكس العمل‌گرا نباشند به رده‌هاي ذيل‌خيس حاصل گوگل نزول خواهند كرد. ريسپانسيو بودن تارنما بدين مفهوم ميباشد كه زماني برگه را كوچك و گرانقدر ميكنيد، يا اين كه در دستگاه‌هاي ديگري مثل گوشي و تبلت آن را گشوده مي كنيد، ساختار ظاهري آن بهم نريزد.

و... بالاخره وعدۀ گوگل عملي شد. معدود‌نادر تارنما‌هايي كه ريسپانسيو نبودند موقعيتشان را از دست دادند و به سكو‌هاي ذيل‌تري رسيدند. پس در حين ساخت وب سايت اين نكته را مسلماً نظر فرماييد و سايتي پباده سازي نماييد كه ريسپانسيو باشد.

تكان خودتان را استارت نمائيد!مطلقا بخوانيد: حركت خودتان را شروع نمائيد!
سئو خارجي وبسايت چه مي باشد؟
سئو خارجي تكميل كننده سئوي داخلي وبسايت ميباشد. خواسته از سئوي آف پيج يا اين كه Off-page بهينه سازي اقداماتي ميباشد كه در خارج از سايتمان (در صفحه هاي ديگر دامنه، وب سايت‌هاي ديگر و كانال‌هاي اجتماعي) اعمال ميدهيم تا جايگاهمان را در نتيجه ها گوگل خوب كنيم و رنك بهتري بگيريم.

 

استراكچر ديتاها

۲۲ بازديد

8. استراكچر ديتاها
به    سئو در مشهد   صورت معمولي، گوگل به امداد يك سري الگوريتم و فاكتورهاي از پيش گزينش‌گرديده تشخيص مي دهد كه محتواي اينترنت‌تارنما شما چقدر كيفيت بالا ميباشد. براي مثالً با نظارت چگالي واژه و كلمه كليدي، وجود عبارات داراي ارتباط، تصاوير و... در متن محتوا مي فهمد كه ورقه شما چقدر براي بودن در حاصل نخستين لياقت دارااست؛ البته به صورت كلي بضاعت و توان تشخيص محتواي خويش برگه را ندارد.

به دنبال تعدادي كدهاي نرم افزار‌نويسي كه به آن ها استراكچر ديتا ميگويند؛ مي توانند در آشنايي خويش محتواي برگه هم به گوگل ياري نمايند. در صورتي‌كه شما از كدهاي استراكچر ديتا در اپليكيشن‌نويسي اينترنت‌سايتتان ياري بگيريد، گوگل محتوايتان را بهتر فهم و شعور كرده و در عوض زحمتي كه ميكشيد؛ علاوه بر بر ارتقا اعتبارتان، طرز اكران سايتتان در حاصل را هم تغيير تحول ميدهد. به عنوان مثال به تصوير ذيل نگاه فرمائيد:

تگ كنونيكال

۲۳ بازديد

structure data in technical بهينه سازي

 

موتورهاي جستجوي مهم،  سئو در مشهد  لهجه مشتركي دارا‌هستند كه به آن اسكيما گفته مي گردد. اسكيماها تيم‌اي از داده‌هاي ساختاريافته مي‌باشند كه موتور كاوش قابليت و امكان فهم آنان‌را دارااست. اسكيماها گونه هاي مختلفي دارا هستند كه با مراجعه به وبسايت schema.org مي توانيد از آن به كارگيري نمائيد. در شرايطي كه اسكيما زباني براي ارائه محتويات شيت باشد، داده‌هاي ساختاريافته، اطلاعاتي ميباشند كه مي خواهيد آن را به اكران درآوريد.

 

داده‌هاي ساختاري، محتويات ورقه را معين مي‌نمايند و كاربري داده ها را به كاربر آرم ميدهند. هنگامي با به كار گيري از اسكيما، داده‌هاي ساختاريافته‌اي را به موتور كاوش مي‌دهيد، موتور كاوش متوجه غرض كاغذ مي گردد و ميتواند آن را به شكلي كاربردي‌خيس در چنگ استفاده كننده قرار دهد. در سود، نتيجه ها بي نياز‌گرديده يا اين كه rich results صورت مي گيرند كه تصوير آن را مشاهده مي كنيد.

 

استراكچر ديتا مقاله مفصلي ميباشد كه در نوشته‌علمي‌اي غير وابسته در رابطه آن حرف شد‌ه‌است، در‌حالتي كه رغبت داريد داده ها بيشتري در اين مورد داشته باشيد، به طبع بدين نوشته ي علمي رجوع‌كنيد.

 

۳- تگ كنونيكال يا اين كه Canonical Tag
گهگاه در وبسايت‌ها صفحاتي با محتواي شبيه پيدا مي‌گردد. از جمله يك وب سايت فروشگاهي را در حيث بگيريد كه سبك‌هاي مختلفي از يك كالا را مي فروشد. قاعدتا اين توليد ها به غير از يكسري گزينه جزئي در بقيه خصوصيت‌ها و توضيحات با هم يكي‌از ميباشند. مشكلي كه اينجا پيش مي آيد اين ميباشد كه ربات‌هاي خزنده متوجه اين تفاوت نخواهند شد.

شايد كاربري كه به وب سايت شما مراجعه مي‌نمايد متوجه اين تفاوت باشد، البته براي ربات‌ها اين صفحاتي يكسان مي‌باشند كه فقط url متفاوتي دارا‌هستند و همگي ما ميدانيم كه حيث گوگل در رابطه محتواي تكراري خيلي مثبت وجود ندارد.

 

براي اينكه ربات‌ها و در سود موتورهاي كاوش را از نجات دهيم، بايستي از تگ كنونيكال به كارگيري كنيم. تگي كه در قسمت تگ شيت قرار مي گيرد و به موتور كاوش ميگويد كه از در بين همۀ صفحه ها شبيه، كدام يك كدام از را تحت عنوان كاغذ مرجع در لحاظ بگيرد. با اين فعاليت علاوه بر اينكه به ربات‌ها براي تشخيص شيت اساسي امداد ميكنيم، جلوي رقابت صفحه هاي سايتمان با يكديگر را نيز گرفته‌ايم.

تاثير AMP بر سئو وب سايت

۱۸ بازديد

تاثير AMP بر seo وب سايت
AMP (⚡) يك كتابخانه   سئو در مشهد  متن گشوده براي پباده سازي صفحه ها اينترنت ميباشد كه توجهي ويژه اي به سعي، سرعت و سئو داشته. اين پروژه به وسيله گوگل فعال‌ساز‌ي گرديده و با گاز در حالا توسعه و گسترش ميباشد.

براي پباده سازي ورژن AMP بايستي استانداردهاي اين پلتفرم را به نيكي شناخته و با دستورها خاص كدنويسي آشنا شويم. در‌اين سوله با ساختار اساسي كدنويسي بر مبنا AMP آشنا گرديده و المان هاي متفاوت كه در پباده سازي صفحه ها AMP به عمل گرفته مي‌شود را خاطر ميگيريم.

سوله seo تكنيكال براي چه عده اي مطلوب ميباشد؟
پياده سازي استانداردهاي بهينه سازي در كدنويسي و ساخت سايت، براي هر بيزنس اينترنتي مورد نياز ميباشد. وب سايت هايي كه در بهينه سازي تكنيكال ضعف دارا هستند كم كم توفيق هاي ديده گيري در حاصل كاوش كسب ميكنند. محتواي اين عصر براي كليه كساني كه به طور تخصصي در حوزه بهينه سازي يا اين كه فعال‌ساز‌ي يك بيزنس اينترنتي كار ميكنند موءثر ميباشد.

مخاطبين اين زمان به دو گروه اساسي تقسيم ميگردند.

1- متخصصين seo كه در مسئله طراحي وب نيز علم و تجربه دارا‌هستند

محتواي اين عصر بدين عزيزان ياري ميكند كه مراحل seo تارنما را هم زمان با پباده سازي و كدنويسي استارت كرده و همه استانداردهاي متبوع را در آن پياده سازي نمايند. همينطور پروژه هاي قبل يا اين كه وبسايت مشترياني كه خودشان پباده سازي نكرده اند را بازبيني و تصحيح نمايند.

2- مديران وب سايت ها و يا اين كه متخصصين seo كه تجربه كدنويسي ندارند

درصورتي كه شما علم تخصصي كدنويسي نداريد، ممكن ميباشد اجراي فراگيري هاي اين عصر براي شما بسيار وقتگير و حتي ناممكن باشد. البته كسب اين علم به شما امداد ميكند درخواست هاي منطقي و بررسي ظريف بر دسته فني، كه وظيفه ساخت سايت را دارااست، داشته باشيد. شما مي‌توانيد خروجي پروژه را به نيكي تحليل كرده و متناسب با استانداردهاي اين سوله اصلاحات لازم را از آنان درخواست نماييد.

تاثير محتواي تكراري بر سئو سايت

۲۲ بازديد


تاثير محتواي تكراري بر سئو سايت


چرا   سئو در مشهد  وجود محتواي تكراري يك قضيه ميباشد؟بعضا از شركتها تعجب مي نمايند كه چرا محتواي تكراري يك مورد ميباشد، به ويژه در‌حالتي كه محتواي تكراري در وب سايت خويش باشد. ايراد اين ميباشد كه عموم از منابع ديگر محتوا سرقت مي نمايند و از آن به كار گيري مي نمايند.ايراد ديگر با محتواي تكراري اين ميباشد كه موتور كاوش نمي داند كدام كاغذ را سكو بندي نمايد. در صورتيكه وب سايت شما دارنده دو ورقه با محتواي يكسان ميباشد، گوگل بايستي كدام يك را به يوزرها اكران دهد؟ كدام يك بيشتر داراي ربط ميباشد؟الگوريتم هاي گوگل براي اجرا اكثري از امور مندرج ميباشد، ولي آن ها نمي توانند اين تصميم را ميان دو برگه ي شبيه پيدا نمايند. به اين ترتيب ممكن ميباشد گوگل محتواي تكراري هر شيت را مرتبه بندي نمايد.


طراحي وب سايت-تاثير محتواي تكراري بر بهينه سازي وبسايت
در‌حالتي كه محتواي تكراري داريد چه اتفاقي مي افتد ؟در سال هاي اخير، گوگل سعي نموده است تا عيب گيري از محتواي تكراري را متوقف نمايد، و اكثري از وبسايت ها براي نسخه برداري يكسان در وبسايت هاي خويش و بقيه وبسايت ها مجازات گرديده اند.جريمه به وسيله گوگل يك ايراد گرانقدر ميباشد، چون آن را فورا در حاصل موتورهاي كاوش نماد ميدهد.هنگامي كه مشتريان بالقوه براي كسب و كارهايي مانند شما كاوش نمايند. به مكان سكو بندي در برگه نخستين جستجوي گوگل، شما مي‌توانيد به دهم يا اين كه حتي به صورت كلي در آحاد صفحه ها كاوش كاهش يابد.اين فرمان مي‌تواند فاجعه آميز باشد و حتي در صورتي‌كه مطالب تكراري را از تارنما خويش حذف فرماييد، گوگل به صورت خود كار مجازات را جبران نخواهد كرد. شما ميتوانيد پس از چندين ماه به درجه بندي موتورهاي كاوش بيفزاييد.
6 كاري كه نبايد براي ايجاد محتوا اعمال دهيدبخوانيد