چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰۰ ۰۹:۴۰ ۱۵ بازديد
این سوالی میباشد که ذهن وبسمترها سئو در مشهد و سئوکاران متعددی را به خویش سرگرم نموده است. پاسخ این پرسش بی آلایش میباشد، خیر!
در واقع نمیاقتدار با بینش کلاسیک بهینه سازی به الگوریتم رنک برین گوگل نگاه کرد و میبایست تغییری در استراتژیهای بهینه سازی خویش ساختوساز نمود. برای مثال سوالاتی مانند:
چه طور وبسایت خویش را برای پرهیز از جریمه الگوریتم پاندا گوگل باصرفه کنم؟
چهگونه از جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل پرهیز نماییم؟
چه گونه لغات و کلمات کلیدی وب سایت خویش را گزینش کنم تا مطلوب الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل باشد؟ و …
در زمینهی الگوریتم رنک برین گوگل مصداق ندارد، زیرا این الگوریتم از حیث مفهومی و علمی تماما گوناگون بوده و یک سبک تعبیر کلمات کاوش محسوب میشود.
الگوریتم رنک برین گوگل چهگونه شغل مینماید؟
الگوریتم رنک برین (RankBrain) چیزی مشابه الگوریتم مرغ مگس خوار (از جهت تعبیروتفسیر معنای لغت ها کلیدی) میباشد، البته خصوصیتهای خاص خیس و غامض تری نسبت به آن داراست. همان گونه که گفته شد الگوریتم رنک برین گوگل یک سبک تعبیروتفسیر کلمات کاوش میباشد که به کلمه ها جان دار در کلمه ها کاوش دقت کرده و آنها را از لحاظ معنایی تعبیر و تفسیر مینماید. همینطور به معیارهای فردی استفاده کننده کاوش کننده آن مانند: جای کاوش کننده، سوابق کاوش و … نیز اعتنا کرده و آنگاه فاکتورهای جایگاه بندی مطلوب با آن عبارت کاوش را وزن دهی مینماید و وبسایتها را با درجه بندی در ورقه نتیجه ها کاوش اکران میدهد.
به عنوان مثال این پنج عبارت کاوش را در حیث بگیرید:
خرید اینترنتی طعام
شایسته ترین تارنما برای خرید اینترنتی خوراک
توصیه خوراک با تحویل فوری
تمامیی این لغات کاوش بیان کنده این میباشند که “کدام تارنما برای توصیه اینترنتی خوراک مطلوب میباشد؟” و گوگل نیز با الگوریتم رنک برین (RankBrain) در کوشش میباشد تا مراد و معنا اساسی در پشت لغت ها کاوش را تعبیروتفسیر کرده و دارای ربط ترین نتیجه ها کاوش را به کاربرانش اکران دهد.
بعداز اینکه گوگل این کلمات کاوش را از حیث معنایی تعبیروتفسیر کرد، برای درجه بندی وب سایتها در حاصل جستجوی خویش به فاکتورهایی (به گفته ی گوگل ۲۰۰ فاکتور) دقت کرده و بر پایه ی آن وب سایتها را سکو بندی مینماید. نکته مهم این میباشد که واحد سنجش اهمیت این فاکتورهای مرتبه بندی مانند قبلی اثبات نبوده و با اعتنا به نوع کلمات کاوش به طور پویا گزینش می شود.
یعنی دیگر نمیاقتدار استراتژی seo یک شیت از تارنما را صرفا بر روی لغت ها کلیدی و … متمرکز کرد، بلکه الگوریتم رنک برین گوگل به گروه فاکتورهایی از قبیل:
اعتبار دامنه تارنما
نو بودن محتوا تارنما
تنوع لغت ها کلیدی جان دار در متن وبسایت
تعداد و کیفیت بک لینک و پیوندهای وبسایت و …
با هم اعتنا کرده و متناسب با رقابت وب سایتها در سکو گیری بر راز آن واژه کلیدی، وزن فاکتورهای سکو بندی خویش را تغییرو تحول میدهد. برای مثل ممکن میباشد دو وبسایت شبیه چهت نیل به سکو ۱ به ازای یک کلید کلمه نیاز به بک لینک و پیوند بیشتر داشته باشند، البته دو وبسایت دیگر برای کلمه و واژه کلیدی دیگر به مکان تعداد بک لینک و پیوند بیشتر نیاز به محتوایی تخصصیخیس داشته باشند.