آرشیو بهمن ماه 1400

در اين وبلاگ به ارائه مقالات تخصصي و جامع درباره شيوه هاي بهينه سازي سايت مي پردازيم.

  • _چرا باید بررسیهای و سخت گیریهای امنیتی برای سایت در نظر گرفت؟
  • مقاله نویسی مورد تایید گوگل
  • چگونه توضیحات هر اپیزود را وارد کنیم؟
  • تعیین مخاطب هدف در تولید محتوا
  • چطور یک کمپین گوریلا مارکتینگ را شروع کنیم؟

جدیدترین تکنیک های سئو سایت

۲۳ بازديد
۰ ۰

زمانی حرف از seo در بین باشد، در وب سایت‌ های گوناگون لیستی از تکنیک های سئو در مشهد سیاه بهینه سازی، سپید، خاکستری دیده میشود. ولی غرض ما کسب رضایت گوگل توسط کسب رضایت یوزرها میباشد. پس seo سیاه یا این که بهینه سازی حاکستری غرض و اپ ما وجود ندارد. در‌پی تلاش داریم برخی از تکنیک های seo در سال ۲۰۲۲ که بیشتر گزینه دقت و تاکید قرار گرفته اند، اشاره کنیم.

به حافظه داشته باشید که گوگل همواره بروزرسانی های خویش را منتشر کرده و اطلاعیه هایی در امر بروزرسانی برخی از الگوریتم ها نیز ارائه می‌نماید. این الگوریتم ها روزبه روز و با سپری شد فرصت با تغییراتی هم پا می گردند. برای این که بتوانید مدام seo وب سایت خویش را با الگوریتم های seo بروز نگه دارید، باید از ابزارهای ارزیابی بهینه سازی نیز برخوردار گردید. ولی اذن دهید به‌دنبال با این تکنیک ها آشنا شویم.

۱- Core Web Vitals
یکی جدیدترین تکنیک های بهینه سازی وب سایت در باب طریق جایگاه‌ بندی تارنما‌ ها Core Web Vitals هست که از ماه می ســال ۲۰۲۱ تحت عنوان یک کدام از فاکتورهای اساسی درجه‌ بندی وبسایت‌ ها در حیث دریافت شد. Core web vitals (یا این که اینترنت هسته های مهم!) در واقع گروه‌ ای از ۳ پارامتر کاربردی و کلیدی در تجربه یوزرها از صفحه ها اینترنت و سرعت آن ها می باشند که عبارتند از:

CLS: تغییر تحول زیاد و آزاردهنده المان های کاغذ
FID: فرصت بارگذاری اولی المان دارنده خواص تعامل با استفاده کننده.
LCP:فرصت بار گذاری شدن وسیع ترین المان برگه
براین اساس سرعت بارگذاری وبسیات یک کدام از مهم ترین فاکتورها برای seo وب سایت میباشد. اعتنا بیشتر به با صرفه بودن تارنما و صفحه ها آن از جدیدترین تکنیک های بهینه سازی در سال ۲۰۲۲ میباشد. در او‌لین گام خوب میباشد تارنما خویش را با صرفه‌سازی فرمائید تا سرعت بارگذاری صفحه ها تارنما شما بهبود یابد. با دقت بدین که Core Web Vitals در سال ۲۰۲۱ معرفی گردیده است، شاید خیلی ها هنوز با آن شناخت نداشته باشند.

براین اساس سفارش می شود تا خیلی زود تارنما خویش را با فاکتورهای گوگل Core Web Vitals با صرفه فرمایید تا شانس بیشتری در بهبود درجه در نتیجه ها داشته باشید. این الگوریتم بیشتر بر بهبود Page Experience تمرکز داراست.

مطالب موثر یادگرفتن پلاگین rank math به طور جامع و مجانی
۲- الگوریتم Passage Ranking از جدیدترین تکنیک های seo
Passage ranking یا این که پسج رنکینگ یکی نو‌ترین تکنیک های بهینه سازی ۲۰۲۲ میباشد که در سال ۲۰۲۱ معرفی گردیده. الگوریتم Passage ranking به گوگل اذن می دهد تا صرفا یک قسمت از یک کاغذ را جایگاه دهی نماید. برای ادراک عالی این قضیه، فرض نمایید که یک استفاده کننده یک پرسش به محرمانه داشته و به محتوای شما رسیده میباشد. محتوای شما بسیار وقت گیر میباشد و استفاده کننده نمی‌تواند میان سیلی از مطالب نگاشته گردیده، به مقصد خویش رسد.

الگوریتم Passage ranking فقط بخشی از متن که پاســخ مجاورت‌ تری به پرســش یوزرها را ارائه داده، مرتبه‌ بندی کرده و اکران می دهد. درخصوص این الگوریتم نکته خاصی که بتواند سبب ساز بهبود seo تارنما شما گردد، نیست.

ولی مهم‌ترین نکته این میباشد که دقت نمایید که بایستی در نگارش محتوای خویش اعتنا بیشتری داشته باشید. هر گزاره از متن شما می بایست تماما جواب روشن و مشخصی برای یک سوال یا این که یک عدم وضوح باشد. مثال پسیج رنکینگ گوگل را در تصویر ذیل ببنید.



در مجموع، پسیج رنکینگ یعنی جواب ظریف و روشن به یک پرسش معین!





۳- الگوریتم Featured Snippe جدیدترین تکنیک بهینه سازی
الگوریتم Featured Snippe یا این که جواب ویژه از جدیدترین تکنیک های seo وبسایت میباشد که بسیار شایان توجه می باشد. این الگوریتم ممکن میباشد در آینده پیشرفت های چشمگیری کرده و به دلیل بهبود تجربه یوزرها، به روز خواهد شد. البته الگوریتم جواب ویژه چه است؟ در بخش اعظمی از مواقع هنگامی یک عبارت سـوالی را در گوگل کاوش می کنید، با یک جعبه متنی ویژه در بالای نتیجه ها گوگل مواجه می شوید که جواب پرسش شما‌را با ظاهری مختلف و در یک جمله ارائه نموده است. به تصویر تحت توجه نمائید.

الگوریتم EAT گوگل

۲۴ بازديد
۰ ۰

Authority
دارای تخصص بودن فوق‌العاده میباشد. ولی این صرفا استارت فعالیت میباشد. هنگامی بقیه سئو در مشهد متخصصین و اینفلوئنسرهای ناحیهی شما هم به شما ارجاع میدهند نو تخصص شما به گوگل ثابت میشود. چیزی که به آن Authority یا این که اقتدار وب سایت میگویند. هنگامی اسم تالیف کننده یا این که اسم مارک در موضوعات متعدد بولد می‌گردد و تمامی از آن حرف می‌نمایند گوگل به اقتدار مانور شما روی موضوعات پی میبرد. شما توانا می‌باشید و این توان را می توانید در درجه‌های اولیه گوگل حس نمایید.

یکسری شاخص سعی یا این که KPI که در این مورد به فعالیت می آیند را درپی چک کرده‌ایم.

چه تعداد لینک و پیوند از وبسایت‌های دارای ارتباط ناحیهی خودتان گرفته‌اید؟ تعداد پیوند‌ها و کیفیت پیوند‌ها در سکو‌ی نخستین اهمیت قرار دارا‌هستند. یک کادر ورک کلی برای گوگل اسپایدر یا این که کرولرهای گوگل وجود دارااست که تعداد لینک و پیوند‌ها در آن بسیار اصلی می‌باشند. هر چقدر تعداد لینک و پیوند‌های فرنگی شما بیشتر باشد به‌این معناست که شما حاذق‌خیس می‌باشید.
در حالتی‌که پست مرتبط با وبسایت یا این که مارک شما در وب سایت‌های مربوط به منطقهی کاری شما منتشر می شود و به شما پیوند داده میگردد واحد سنجش Engagement این پست‌ها هم اساسی میباشد. اینجاست که فرق رپورتاژ اطلاع رسانی که بابت آن پول داده‌اید با پست حقیقی کیفیت خوب مشخص و معلوم میشود. بخش اعظمی از وب سایت‌ها رپورتاژ می خرند. حتی از وب سایت‌هایی با اتوریتی بالا. البته اینکه این رپورتاژ‌ها چقدر برخورد اخذ می‌نمایند هم در کیفیت پیوند تاثیر داراست.
وبسایت‌های گوناگون بهینه سازی نظیر Moz یا این که Majestic هم شاخص‌هایی برای DA یا این که اتوریتی دامنه دارا‌هستند. مجستیک Trust Ratio هم دارااست که علامت‌دهنده‌ی ترازو اعتبار مطالب و محتوای تارنما شماست. این شاخص‌ها گزینش‌کننده نیستند ولی برای مقایسه خودتان با بقیه وبسایت‌ها بخش اعظمی کاربردی‌اند.
در صورتی محتوای شما در کانال‌های اجتماعی به اشتراک گذارده گردد آدرس از اتوریتی محتوا و وب سایت شماست و یک سیگنال بهتر برای گوگل به حساب می‌آید.
برندسازی هم در اقتدار تارنما تاثیر داراست. در‌صورتی‌که در خبر‌ها، کانال‌های اجتماعی، فیدها و … به اسم وب سایت شما اشاره گردد و حتی لینکی هم داده نشود همچنان روی اتوریتی تارنما تاثیر دارااست. شاید بگویید تاثیر این مورد ها نادر میباشد البته گوگل یک نگرش کلی دارااست و از بالا به وب سایت‌ها نگاه می‌نماید. در صورتی اشخاص متعددی درخصوص شما کلام می‌نمایند بدین معناست که شما اصلی میباشید و گوگل این را عالی میفهمد.
داشتن شیت در ویکی‌پدیا، وبسایت‌های مرجع خبری، پست‌های مهمان در وب سایت‌های اصلی و بقیه سیگنال‌های پیوند و مارک هم در صدر بردن اتوریتی وبسایت موثرند. این‌ها بیشتر در نصیب استراتژی لینک و پیوند‌سازی مطرح می گردند.

مفاهیم سئو

۲۵ بازديد
۰ ۰

در بهینه سازی و سئو وب سایت ها مدام اصطلاحات و تعاریف اکثری وجود داشته سئو در مشهد که هر یک برای خویش معنا و کاربرد خاص خویش را دارا‌هستند و فردی که میخواهد با بهینه سازی آشنا خواهد شد می بایست تا حدودی با مفاهیم بهینه سازی هم آشنا باشد و آنها را بشناسد. ما در‌این قسمت مفاهیم و کلمه ها کلیدی دارای ربط به seo را شرح می دهیم و شمارا با نکات گوناگون مفهومی بهینه سازی آشنا میکنیم. بهینه سازی و seo وب سایت علمی میباشد که آخر ندارد و علاوه بر اینکه منابع مختلفی در‌این حوزه در دسترسی میباشند، بخشی از این عمل به طور تجربی و مبتنی بر آزمایشات گوناگون ایفا میشود و به همین استدلال میباشد که تفاوت عقیده و طرز میان بهینه سازی شغل های متعدد وجود دارااست. seo عبارت میباشد از اجرا یک‌سری عملیات بر روی وب سایت به خواسته اخذ جایگاه فراتر در گوگل و بقیه موتورهای کاوش.

برای بهینه سازی کردن یک تارنما می بایست با مفاهیم پایین آشنا باشید
لغت ها کلیدی
لغات کلیدی کلماتی می‌باشند که مخاطب برای یافتن وبسایت شما در گوگل کاوش می‌نماید. لغات کلیدی مربوط به تجارت شما در طول فرایندی به اسم تحقیق کلمه ها کلیدی مشخص و معلوم می گردند. درین روند برای هر کلمه و واژه کلیدی جایگاه‌ای در حیث گرفته میگردد که مبنی بر ترازو کاربرانی که در طی یک ماه اخیر آن کلمه و واژه را کاوش کرده‌اند و واحد سنجش رقبای آن واژه و کلمه گزینش میگردد.

SEM
بازاریابی در موتورهای کاوش میباشد که مباحثی مانند گوگل ادوردز، تبلیغات کلیکی و ppc پرداخت به ازاء هر کلیک نیز در این موسسه قرار میگیرند.
گفت و گو‌های متعددی بر راز برتری سئو و sem بر یکدیگر مطرح میباشد البته می بایست به خیال و خاطر داشت که sem یک مراحل وقتی میباشد و در فواصل وقتی معلوم انجام گردیده و در یک مدت مشخص و معلوم تاثیر خویش را بر ارتقاء فروش وبسایت میگذارد. در حالی که seo فرایندی مستمر میباشد.

الگوریتم های گوگل
الگوریتم‌های گوگل یکسری کد می‌باشند که به گوگل برای سکو‌بندی وبسایت‌ها یاری می‌نمایند. گوگل الگوریتم‌های خویش را به دو تیم تقسیم کرده: الگوریتم‌هایی که به طور بدون واسطه بر مرتبه وب سایت تاثیر می گذارند و الگوریتم‌هایی که تاثیر غیر بدون واسطه بر جایگاه وبسایت دارا هستند.
مجموعه‌بندی های دیگری نیز می‌اقتدار برای الگوریتم‌های گوگل در لحاظ گرفت برای مثالً الگوریتم‌هایی مانند رنک برین rankbrain و گوگل شخص مبتنی بر یادگیری ماشینی شغل می‌نمایند در حالی که الگوریتم گوگل پاندا چند عامل ها مشخص و معلوم از پیش رقم خورده را در وب سایت تحلیل می‌نماید.

گوگل وبمستر
مدیران وبسایت می توانند در نشانی https://www.google.com/webmasters/ وبسایت خویش را در وبمستر گوگل تصویب کرده و از تجهیزات مدیریتی گوگل سود ببرند. خدماتی مانند معین کردن پرکاربردترین واژه کلیدی برای جذب ترافیک در صفحه های گوناگون و محاسبه ایرادات وبسایت در‌این ابزار ارائه میگردد. این سرویس ها مجانی میباشد و دلیلی برای عدم استعمال شما از آن نیست.

گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس سایتی وابسته به کمپانی گوگل میباشد که با اضافه کردن چندین کد جاوا به وب سایت شما می تواند عمل یوزرها در وبسایت را رصد کرده و به شما گزارش دهد. سرویس ها بدون‌پول این تارنما بسیار وسیع میباشد.

بررسی بهینه سازی
ابزارهایی وجود دارا هستند که به‌شکل بدون‌پول یا این که غیر بدون پول بهینه سازی تارنما شما‌را آنالیز می‌نمایند. هر یک از این ابزارها مسئول ارزیابی و چک نصیب خاصی از بهینه سازی وبسایت میباشند. با به کارگیری از این ابزارها می توانید برای نظارت وب سایت خویش مبادرت نمائید و مشکلات احتمالی را رفع نمایید.

crawl
crawl را در بخش اعظمی منابع فارسی به خزش ترجمه کرده‌اند. crawl فعالیتی میباشد که طی آن ربات‌های گوگل یک وبسایت را شخم زده و همه داده ها مایحتاج برای ایندکس کردن صفحه ها بوسیله گوگل را کسب می‌نمایند.
نکته: ربات‌های گوگل که به وبسایت‌ها مراجعه می‌نمایند را نیز گاهاً crawl می گویند البته عالی میباشد که به آن ها crawlers گفته گردد.

ctr-click through rate
تعداد کلیک دریافتی برای هرکدام از صفحه های تارنما در موتورهای کاوش را میگویند. هرچه تعداد کلیک یک ورقه برای واژه و کلمه کلیدی مد لحاظ بیشتر باشد سکو آن ورقه در گوگل سریع‌خیس بهبود مییابد.
ctr برای مدیران تارنما از دو جنبه دارای اهمیت میباشد. نخستین یاری به ارتقا درجه تارنما در گوگل. دوم: شناسایی کلمه ها کلیدی اساسی برای یوزرها و امداد به سرمایه‌گذاری برای جذب کاربر.

محتوای سئو شده

۲۴ بازديد
۰ ۰

مرحله ۲: تیتر قابل قبولی را برای نوشته‌علمی یا این که محتوا تعیین فرمائید
تیتر نویسی هم اهمیت بسیار متعددی داراست و برای تایپ کردن تیتر مطلوب، می بایست سئو در مشهد مجال متعددی را صرف کرد. اولی موردی که استفاده کننده با دیدن آن در گوگل، تصمیم میگیرد که وارد اینترنت‌وبسایت شما بشود یا این که خیر همین تیتر میباشد. در صورتی‌که متن بسیار عالی یا این که ویدیوی جذابی داشته باشید، البته تیتر آن چندان مطلوب نباشد، احتمالاً نمی‌توانید ورودی خیر و خوبی بگیرید. یکی‌از معیارهایی که نسبتاًً اساسی میباشد این میباشد که تلاش فرمایید واژه و کلمه کلیدی گزینش گردیده را در اولِ تیتر‌تان بنویسید.

شما برای تیتر، فقط ۶۰ کاراکتر را در مشت دارید. می بایست بتوانید تیتر قابل قبولی را گزینش فرمائید. برای تایپ کردن تیتر، به مورد ها ذیل اعتنا نمائید:

در ۶۰ کاراکتر باشد
خیلی هم کوتاه نباشد
همت فرمایید کلمه و واژه کلیدی مهم را در صدر بنویسید
از عدد استعمال نمایید
از علائم نگارشی مانند ( ) ؟ ! : [ ] و … استعمال نمایید
جذابیت داشته باشد


مرحله ۳: استعمال از لغت ها کلیدی معین گردیده در قسمت های گوناگون
۱۰۰ کلمه و واژه‌ی اولِ محتوای شما یا این که گزاره نخستین بسیار اصلی میباشد. کارایی نمائید مسلماً در اولِ محتوا از کلمه و واژه کلیدی مهم استعمال نمایید. عنوانی که شما برای نوشته‌ی علمی‌تان گزینش کرده‌اید، به صورت معمول در اکثر پوسته‌های وردپرس، تحت عنوان تگ H1 درنظر گرفته می‌گردد و در‌حالتی که در تیتر از کلمه و واژه کلیدی مهم استعمال کرده باشید، به عبارتی تگ H1 درنظر گرفته میشود. به علاوه اینکه بایستی در زیرشاخه‌ها یا این که به عبارتی تگ‌های هدینگ نیز از واژه کلیدی اساسی و لغات کلیدی شبیه به کار گیری فرمایید.

در مجموع در مورد ها پایین بایستی از واژه یا این که عبارت کلیدی مهم و لغات کلیدی شبیه (LSI) استعمال شود:

تیتر محتوا (که معمولاً به عبارتی تگ H1 میباشد)
اولِ محتوا
در تگ‌های هدینگ
در متن مهم به تعداد مطلوب
در تگ آلت تصاویر
در توضیحات متا
در‌حالتی که در‌این موردها از عبارات کلیدی معین گردیده استعمال نمایید، به شرط رعایت سایر مورد ها، میتوانید درجه‌های خیلی خیر کسب نمائید. ولی منظورم از استعمال از تعداد مطلوب لغات کلیدی، تعداد خاصی وجود ندارد، بلکه بایستی متناسب با ارتفاع متن‌تان آن ها را تکرار نمایید. در حالتی که اینترنت‌تارنما شما وردپرسی میباشد، می توانید از پلاگین‌هایی مانند Yoast سئو یا این که Rank Math برای اینکار امداد بگیرید که چگالی لغت ها کلیدی را به شما آرم می دهند.



مرحله ۴: از تگ‌های هدینگ (H1 تا H6) به کارگیری فرمائید
به کار گیری از تگ‌های هدینگ، به گوگل یاری می‌نماید تا خوب وب سایت شمارا تحقیق کند. به صورت معمول از تگ‌های هدینگ (H1 تا H6) برای تیتربندی یک نوشته‌علمی به کارگیری می گردد. به عنوان مثالً در همین نوشته‌علمی، اینجانب برای هر قسمت از یک تیتر به کارگیری کرده‌ام. همین بخشی که در هم اکنون مطالعه‌ی آن می باشید، تیتر آن تحت عنوان یک تگ هدینگ نماد‌گذاری گردیده است. اینکار تأثیر بسیار نیکی در سئوی محتوا داراست.

تیتر مهم تحت عنوان تگ H1 شناخته می‌گردد و باقی زیرعنوان‌ها، براساس اهمیت در تگ‌های H2 تا H6 قرار میگیرند. قیمت تگ H2 بیشتر از H3 میباشد و تگ H3 بها بیشتری نسبت به تگ H4 داراست و به همین ترتیب، آنان بها‌گذاری میگردند. در زمینه‌ی تگ H1، گفته می گردد که خوب میباشد صرفا یک‌توشه در هر کاغذ از آن مصرف شود. به عنوان مثالً در حالتی که شما برای یک کاغذ عنوانی را گزینش کرده‌اید، به صورت معمول تحت عنوان تگ H1 درنظر گرفته میشود و برای زیرعنوان‌ها، خوب میباشد که دیگر از تگ H1 به کارگیری نشود.

اصطلاحات سئویی مربوط به طراحی سایت و برنامه نویسی

۳۱ بازديد
۰ ۰

همانگونه که گفته شد، seo وب سایت رابطه تنگاتنگی با ساخت وب سایت داراست. سئو در مشهد نرم افزار نویسی نیز رابطه تنگاتنگی با ساخت وب سایت و از سوی دیگر با seo تارنما داراست و همگی این منطقهها به هم دارای ربط بوده و حتی‌د‌ر بعضا مفاد اشتراک دارا هستند. از همین رو در اصطلاحات رایج در بهینه سازی، می بایست با اصطلاحات رایج در ساخت سایت و نرم افزار نویسی نیز آشنا باشید.

CMS
مخفف Content Management System در معنای سیستم رئیس محتوا میباشد. اپلیکیشن‌ای بر پایه ی اینترنت که به اشخاص قابلیت می دهد محتواهای دیجیتال را ساخت و ساز، لود و مدیر نمایند. وردپرس یک کدام از دارای شهرت‌ترین سیستم‌های مدیر محتواست.

سئو رابط کاربری (HEO)
Human Experience Optimization در معنای سئو تجربه مخاطب انسانی میباشد. در بهینه سازی می‌اقتدار اظهار کرد صرفا مقصود جلب رضایت یوزرها موتورهای جستجوست. شما بایستی کاربری را که از روش جستجوی عبارتی وارد کاغذ‌ای از سایتتان گردیده را راضی نگه دارید و مطلقاً یک کدام از شیوه های راضی کردن وی در دسترس قرار دادن مجموع عناصری میباشد که در وبسایت به آنها نیاز خواهد داشت. درصورتی که استفاده کننده وارد تارنما شما خواهد شد و نتواند دکمه کاوش یا این که قسمت تماس با ما‌را پیدا نماید یا این که در حالتی که برای دانستن طرز فعالیت با تارنما وقت متعددی از وی گرفته گردد به طبعً در نقطه نهایی قصه یک استفاده کننده ناراضی خواهید داشت. سئو تجربه کاربری به بهبود اینگونه مسائلی می پردازد.

تجربه کاربری (UX)
User experience یا این که تجربه کاربری به راحتی استفاده کننده در وب سایت و سهولت به کارگیری از تارنما اشاره دارااست. برای اینکه وبسایت شما تجربه کاربری خیر داشته باشد بایستی از عناصری که برای یوزرها آشنا بوده و در وب سایت‌های دیگر آن‌ها‌را چشم میباشد به کار گیری فرمایید. چراکه بدین ترتیب عمل با آن ها را از گذشته میداند.

رابط کاربری (UI)
User Interface یا این که رابط کاربری به رابطی اشاره دارااست که در بین استفاده کننده و پلتفرم قرار می گیرد. به عبارت معمولی‌خیس، ظواهر کاغذ تارنما شما بایستی برای استفاده کننده دلپذیر باشد.

Above the Fold
به بخشی از فضای برگه اینترنت که در نگاه نخستین پس از بار گذاری شدن ورقه و پیش از اینکه مخاطب کاغذ را به سمت تحت اسکرول نماید اکران داده می گردد میگویند. پباده سازی این نصیب از فضای تارنما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌است. گوگل نیز الگوریتم Layout Page را در ساخت تا درجه اینترنت‌وب سایت‌های دارنده تبلیغات بسیار زیاد درین محیط را کم کند.

فرم تبدیل (Conversion form)
فرم‌هایی که در اینترنت‌وب سایت خویش قرار می دهد و غرض از آن ها عده‌آوری داده ها یوزرها میباشد. با به کارگیری از این داده ها می‌اقتدار ابعاد کمپین‌های ایمیلی فعال سازی کرد یا این که از آنان به راه‌های دیگری برای تبدیل مخاطب به مشتری استفاده نمود.

نشانگر صفحه های یا این که BreadCrumb
Breadcrumbs پیوندهایی میباشد که به مخاطب قابلیت می دهد مسیر خویش را از شیت‌ای که در حالا مشاهده به برگه مهم اینترنت‌تارنما شما میباشد، پیگیری نماید. آنان در حدود بالای کاغذ شما ظواهر می گردند و ساختار وب سایت شمارا منعکس می‌نمایند.

مورد فراخوان یا این که CTA (Call to Action)
به آن درخواست برای مبادرت یا این که فراخوانی برای مبادرت نیز میگویند. دکمه‌هایی میباشند که در اینترنت‌تارنما درنظرگرفته شده‌اند با غرض اینکه یوزرها بر روی آنان کلیک کرده و مبادرت متبوع ما‌را ایفا دهند. این مبادرت قادر است وارد کردن نشانی اینترنتی، خرید، تماس با ما یا این که هر چیز دیگری باشد.

اصلی ترین نکات جستجوی معنایی در سئو

۲۷ بازديد
۰ ۰

با کل این لغت ها کلیدی می‌اقتدار درجه بندی خیر بدست آورد، چون این نوشته‌ی‌علمی سئو در مشهد فقط راجع‌به یک کلیدواژه حرف نمی‌نماید بلکه روی یک مسئله عمیق شد‌ه‌است. گزارش گیری از برگزیدگان صفحه ها حاصل گوگل با دقت به قضیه مدنظر، نحوه قابل قبولی برای تشخیص موضوعات فرعی میباشد.

به عنوان مثال در شرایطی‌که بخواهیم مطلبی راجع به رویش مارچوبه بنویسیم، در نصیب وب سایت اکسپلورر Ahrefs، زمانیکه عبارت "پرورش مارچوبه" را وارد کنیم، با تحلیل گزارش عبارات کلیدی ارگانیک، لغات مرتبه بالا را از میان سایر کلمه ها آرم میدهد.

مسلما بخوانید: فراگیری تحقیق واژه و کلمه کلیدی (Keyword Research)
این لغت ها مشمول:

کاشت مارچوبه در چه عمقی مطلوب میباشد
حالت پرورش مارچوبه
فرصت مطلوب کاشت مارچوبه
جای مطلوب برای کاشت مارچوبه
روش برداشت مارچوبه
شیوه محافظت از گیاهان مارچوبه
با بیان تک تک مورد ها بالا می قدرت یک محتوای عمیق ساخت‌و‌ساز کرد که ترافیک ارگانیک بیشتری را به یار داراست. در ضمن، مراد از یک مسئله ویژه این وجود ندارد که مسلما آحاد مورد ها مربوط به آن قضیه را کاملا پوشش دهد و یااینکه روی آن قضیه خیلی عمیق خواهد شد.

تحت عنوان مثال، در‌این نوشته‌ی علمی می‌توانستم ساعت‌ها درمورد پژوهش ها درزمینه مراحل لهجه طبیعی و اصطلاحات تخصصی و فنی در زمینه ی جستجوی معنایی کلام کنم. البته این عمل را نکردم زیرا برای اکثر عموم این چیزها اساسی وجود ندارد.



بررسی مقصود استفاده کننده از کاوش در گوگل
هنوز هم می قدرت محتوایی در باب یک مسئله خاص منتشر کرد که با مقصود مخاطب از کاوش سازگار نباشد، البته این محتوا کمکی به چشم شدن تارنما شما در گوگل نمی‌نماید. فکر کنید یک کارشناس بازاریاب می‌باشید و زمان قابل قبولی برای ایجاد محتوا درمورد "گزارش بهینه سازی" وجود دارااست. قطعا دوست دارید در رابطه کل مواقعی که برای تهیه و تنظیم شایسته ترین گزارش بهینه سازی مایحتاج میباشد، سخن فرمائید.

پس، یک مورد همانند "بکارگیری اقتدار کاوش برای تهیه و تنظیم شایسته ترین گزارش بهینه سازی" گزینش می کنید. شاید حقیقتا این محتوا بخشی از مطالبی باشد که در غایت به شایسته ترین گزارش بهینه سازی منجر گردد. ولی اکثر عده ای که‌این مسئله را کاوش می‌نمایند، با امکان های Google sheets آشنا نیستند و فقط چیزی که برایشان اهمیت داراست، وصال به فیض مناسب میباشد.



براین اساس، پیش از برنامه ریزی نمای کلی از محتوای نو، نخست مورد متبوع را در گوگل سرچ نمایید، و به صفحه ها مقام بالا در حاصل گوگل نگاهی بیندازید.



به کارگیری از HTML معنایی
برای پیشرفت در سمانتیک سرچ، بایستی از اینترنت معنایی (HTML اساس) آغاز کرد. بیایید به مقایسه موادسازنده HTML در تصویر تحت بپردازیم.



HTML معنایی، به کدهای صفحه ها اینترنت، معنی ها میبخشد. بنابرین ماشین ها کار کشته به تشخیص بلوکهای نویگیشن، هدرها، پاورقی، جداول یا این که فیلم ها میباشند. HTML5 که درحال حاضر در جدیدترین تم های CMS بکار رفته، بیشترین اجزای معنایی را آماده می‌نماید. در‌صورتی‌که HTML5 ندارید، معمولاً پلاگین ای وجود دارااست که میتوانید نصب و از آن به کار گیری فرمائید.

با HTML5 می‌اقتدار معلوم کرد که به عنوان مثال "این جدول میباشد و یا این که این پاورقی میباشد"، ولی معنا محتوای حقیقی را منتقل نمی‌نماید. با این وجود هنوز محدودیت‌هایی برای HTML معنایی وجود داراست. اینجاست که علامت گذاری schema به یاری مان میاید.

استراتژی سئو off-page و سئو on-page

۲۶ بازديد
۰ ۰

راهکارهای مختلفی درباره ی استراتژی های سئو وجود دارااست. گه گاه حتی به صنعتی که در آن می باشید سئو در مشهد بستگی دارااست. با این وجود، موتورهای کاوش مانند Google مدام در اکنون پیشرفت می‌باشند ، در سود بخش اعظمی از این روشها قابل تغییر تحول میباشند. در زمینه ی برخی از تکنیک هایی که تا قبل از اینً در سایت خویش بکار گرفته اید نگران نباشید. آن ها کم و زیاد
بسته به نوع وب سایت و نوع مخاطبی که دارید عمل می نمایند. با این درحال حاضر ، در اینجا ما درباره ی
استراتژی seo off-page و seo on-page گفت و گو خوا هیم کرد که به صورت مداوم به شما در
دستیابی به ترافیک ارگانیک امداد می نماید.



۱- تعداد پیوند ها اساسی وجود ندارد، کیفیت اصلی خیس میباشد
به به عبارتی اندازه که اساسی میباشد بک پیوند ها داشته باشیم، بی منفعت میباشد در صورتیکه اکثر آن‌ها از سایت هایی باشد
که دارنده اقتدار قابل توجهی برای یاری به شما در جایگاه بندی نیستند.
آنچه شما بایستی اعمال دهید لینک و پیوند دادن به وبسایت هایی میباشد که دارنده اقتدار قابل توجهی میباشند ،
پیوندهایی باکیفیت که به Google و اشخاص نشانه می‌دهد که شما یک وبسایت کیفیت عالی نیز میباشید.

مختص شما: عصر های یادگرفتن بهینه سازی
یک نحوه معمولی برای این عمل استعمال از ابزاری مانند ahrefs و دیدن بک لینک و پیوند رقبایتان میباشد. این ادراک بهتری به شما میدهد که هنگام جستجوی پیوند ها به کجا بروید. به همین ترتیب ، ساخت محتوای وقتگیر به شما از نظر آماری شانس بیشتری برای ساخت و ساز بک لینک و پیوند های بیشتر و فارغ از دسترسی پیدا می نماید.

۲- در رسانه های اجتماعی کمپانی نمائید
بخش اعظمی از بازاریابان به شما خواهند اعلام کرد که امروزه بعد از ظهر رسانه های اجتماعی میباشد.
معمولا رخ بوک ، توییتر و + Google می‌باشند ، البته بسته به سایت شما ، مدام میتوانید Pinterest و بقیه وب سایت های رسانه های اجتماعی را در ادغام قرار دهید.
عموم می‌خواهند محتوای آن‌ها در دسترس باشد و چه چیزی ریلکس خیس از رسانه های اجتماعی میباشد. به علاوه ، چنانچه به اندازه کافی به اشتراک گذارده خواهد شد ، غالباً آن را مشاهده می نمایند.

۳- بلاگ در زمینه‌ی چیزی که مخاطبان می‌توانند با آن رابطه داشته باشند
به خاطر داشته باشید که شما در حالا تولید محتوا نیستید تا بتوانید هر آنچه را که در تارنما خویش دارید بفروشید ، بایستی بتوانید دلیلی برای مخاطبان خویش تولید فرمائید تا بتوانید برای کسب داده ها بیشتر بازگردند.
میتوانید با تایپ کردن مطالب کیفیت بالا به‌این غرض برسید.


۴- لغات کلیدی وقت گیر را مقصود قرار دهید
لغات با مشقت و رقابت بالا معمولاً از وسعت جستجوی بالایی برخوردار می باشند و برای اجرا یک seo
بسیار توسعه یافته خیس، بایستی از وبسایت های معتبرتر و با دارایی متعددی روبرو گردید.
به مکان رقابت دشوار با بقیه افراد، لغت ها کلیدی زمانبر را غرض قرار دهید. این در حالی میباشد که ،
CTR بالاتری دارا‌هستند و با دقت به رقابت محصور ، سکو بندی راحت خیس می گردند.

مختص شما: آنالیز اسپم بودن دامنه
۵- تنها روی گوگل تمرکز نکنید
در حالی که ممکن میباشد Google تارنما جستجوی ارزشمندی باشد ، بدین معنا وجود ندارد که می بایست بقیه
موتورهای کاوش را نادیده بگیرید. به حافظه داشته باشید که ممکن میباشد اشخاص دیگر بینگ یا این که یاهو را ترجیح دهند
و بقیه کشورها موتورهای کاوشگر خویش را دارا‌هستند. بدین ترتیب تلاش فرمایید تلاشهای سئو خویش را متنوع نمایید
و در امر فوت‌و‌فن بهینه سازی که میتوانید برای جایگاه بندی در بقیه موتورهای کاوش به کار گیری نمائید ، بیاموزید.

بهترین ابزارهای سئو

۲۳ بازديد
۰ ۰

گوگل همیشه در حالا به‌روزرسانی و تجدیدنظر در الگوریتم‌های جستجوی خویش میباشد و از تکنیک‌ها سئو در مشهد و تکنولوژی‌هایی مانند هوش تصنعی و مصنوعی برای حذف محتواهای ضعیف و صفحه های معدود‌بها به کارگیری می‌نماید. این مورد بحران‌های مهمی در پیاده سازی استراتژی های اثرگذار سئو و کسب حاصل عالی در موتورهای کاوش به وجود می آورد. فرصتی برای تأخیر نیست. می بایست از اولِ فعالیت روی سئوی تارنما سرمایه‌گذاری فرمایید. استعمال از شایسته ترین ابزارهای بهینه سازی او‌لین گام در ارتقا توجه و سرعت شغل میباشند و به نظارت ظریف حاصل و مدیر هرچه بیشتر کسب‌وکار می‌انجامند. به همین ادله در‌این نوشته‌ی علمی از درسنامه شایسته ترین قابل انعطاف افزارهای بازاریابی و فروش، به تحلیل این مقوله میپردازیم.



seo یعنی چه؟
بهینه سازی (بهینه سازی) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای با صرفه‌سازی موتور کاوش میباشد. در واقع به تیم‌ای از فرآیندهای باصرفه‌سازی و بهبود کیفیت اینترنت‌وبسایت‌های کسب‌وکاری جهت ارتقا بازدید یوزرها، seo میگویند. تکنیک‌های بهینه سازی منجر جذابیت بیشتر کسب‌وکارها برای یوزرها و بالا رفتن مرتبه‌بندی صفحه های اینترنت‌وب سایت آنها در موتورهای کاوش می گردد.







احاطه بر باصرفه‌سازی وبسایت و بررسی seo، ممکن میباشد برای نو‌امور فعالیت مشقت به حیث رسد. در او‌لین گام درین پروسه، به اپلیکیشن سئوی مطلوب نیاز دارید. ما لیستی از شایسته ترین قابل انعطاف افزارهای seo را در اختیارتان قرار میدهیم. اما منظورمان این وجود ندارد که از تمامی آن ها به کار گیری نمایید، صرفا از داده ها ارائه‌گردیده برای گزینش شایسته ترین آیتم استعمال نمایید. بر پایه ی معیارهای سئوی متبوع شما هریک از این ابزارها قادر است برای شما کاربردی باشد.



مزایای به کارگیری از اپ بهینه سازی مطلوب
ابزارهای بهینه سازی جستجوی عبارات کلیدی و نظارت داده را شل‌خیس می‌نمایند. با به کار گیری از این ابزارها متوجه میشوید که کدام قسمت کارتان پیروز بوده و کدام قسمت از استراتژی کاریتان نیاز به تغییر و تحول داراست. به‌علاوه ابزارهای بهینه سازی گزارشی از مقایسه سعی شما با رقبا و شایسته ترین مجال‌های جانور را ارائه میدهند. با قابل انعطاف افزارهای seo می‌اقتدار سوای اتلاف وقت و انرژی تنها با یک کلیک گزارش‌های ظریف فراهم کرد.



گونه های ابزارهای بهینه سازی بر پایه ی کوشش آنها
گفتیم که ابزارهای seo برای باصرفه‌سازی اینترنت‌وبسایت به فعالیت می‌رود بررسی بهینه سازی از نگاه کارکردی به گونه های مختلفی تقسیم میگردد که بد وجود ندارد قبل از به کار گیری ابزارهای بهینه سازی با آنان آشنا گردید:

ابزارهای بهینه سازی On-Page
به ذکر بی آلایش، سئوی داخلی به محتوای اینترنت‌تارنما شما مربوط میگردد. این نصیب از seo بر با صرفه‌سازی تک تک محتوای نوشته‌گردیده در یک شیت برای سکو‌بندی عبارات کلیدی، لغات و سؤالات خاص تمرکز دارااست که‌این شیوه مشمول ابزارهای تحت میباشد:

تحقیق کلمه ها کلیدی: مشمول یافتن لغت ها کلیدی می شود که بیشترین جست‌وجو و ارتباط را با زمینه موردنظر ما داراست.
ساخت‌و‌ساز محتوا: این حوزه از seo مشمول تحقیق، تایپ کردن و با صرفه‌سازی محتوای با کیفیت عالی و متمرکز بر seo میباشد.
با صرفه‌سازی لغت ها کلیدی: استعمال از واژه و کلمه کلیدی مقصود در جای ‌های مؤثر مانند عنوان ها متا، توضیحات متا، سرفصل‌ها و در حیطههای کلیدی محتوا کارهایی میباشد که در باصرفه‌سازی لغت ها کلیدی اعمال میدهیم.
ابزارهای بهینه سازی Off-Page
درحالی‌که seo داخلی بر روی اقداماتی که می توانید باطن تارنما خویش ایفا دهید تمرکز می‌نماید، سئوی آف پیج کاملاً در خصوص اقداماتی میباشد که خارج از تارنما حادثه میفتد. گوگل خیلی بیشتر از آنچه در وبسایت شما منتشر می‌گردد برای گزینش مرتبه به کار گیری می‌نماید. یک شاخص کلیدی که به وسیله گوگل و بقیه موتورهای کاوش استعمال میشود، ارتباط ها شما با بقیه وب سایت‌ها و بک پیوند‌ها میباشد.

مسائل مهم در سئو

۲۷ بازديد
۰ ۰

الگوریتم رنک برین (RankBrain) گوگل (2016)
گوگل در سال 2016 الگوریتم دیگری را با اسم رنک‌برین معرفی کرد که از حیث تحلیل سئو در مشهد و تعبیر لغات هم‌مفهوم شبیه الگوریتم مرغ مگس‌خوار شغل می‌نماید، ولی بسیار غامض‌خیس و توسعه یافته‌خیس میباشد. تمرکز اساسی الگوریتم رنک‌برین تجربۀ کاربری یا این که UX میباشد و می‌اقتدار داعیه کرد که بازه فرصت حضور یوزرها در صفحه های، ادامه پیدا نکردن کاوش در یک زمینه خاص، نرخ کلیک (CTR) در نتیجه ها کاوش و ... از معیارهای اساسی برای الگوریتم رنک‌برین می‌باشند.

الگوریتم شخص (Fred) گوگل (2017)
فِرِد اسم الگوریتم دیگر گوگل میباشد که وظیفۀ آن تمرکز روی وسعت تبلیغات جانور در وب سایت و لینک و پیوند‌های فرنگی میباشد. این الگوریتم محتوای صفحه ها را ارزیابی می‌نماید و تعداد لینک و پیوند‌های فرنگی مو جود در هر قسمت را اندازه می گیرد؛ در صورتی‌که برگه متبوع دارنده محتوای بی‌کیفیت باشد و در آن از تعداد متعددی لینک و پیوند فرنگی مصرف شده باشد، در قبال جریمۀ الگوریتم شخص قرار میگیرد.

وب سایت‌های تبلیغاتی که نگران این الگوریتم می‌باشند بایستی اعتنا نمایند که در صورتی‌که محتوای صفحاتشان از استاندارد یا این که کیفیت مورد نیاز برخوردار باشد، با وجود لینک و پیوند دادن به وب سایت‌های فرنگی جریمه نخواهند شد؛ پس حق تقدم کیفیت خوب محتواست.

الگوریتم پارافریسینگ (Paraphrasing) گوگل (2018)
بازه زمانی متعددی از معرفی این الگوریتم نمی‌گذرد البته همین الان هم می‌قدرت حاصل شگفت‌انگیز آن را هنگام کاوش در گوگل روئت کرد. شغل الگوریتم Paraphrasing این میباشد که محتوای تارنما را خلاصه می‌نماید و برای کاربرانی که از گوگل پرسش پرسیده‌اند اکران می دهد. تصویر ذیل مثال‌ای از کارایی الگوریتم Paraphrasing میباشد. اینجانب هنوز تارنما‌های فارسی را که این چنین بوسیله الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده‌ام، ولی راجع‌به وبسایت‌های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر موقعیت سوال و جواب دارا هستند آیتم اعتنا الگوریتم پارافریسینگ قرار می گیرند.



سخن انتها: یک سئوکار حرفه ای مدام می بایست آپدیت باشد
این بود تک تک آن چیزهایی که برای استارت یادگیری بهینه سازی مورد نیاز میباشد بدانید. در شرایطی که جدید‌فعالیت بودید الان دیگر جدید‌عمل نیستید! زیرا اکنون نگاه صحت به سئو پیدا کرده‌اید. پس از این هم توصیه میکنیم به طبعً نوین را در کانال‌های اجتماعی دنبال فرمایید یا این که در خبر نامه عضو گردید زیرا یک سئوکار ماهر مدام بایستی آپدیت باشد و هر وقت اتفاقی در دنیای seo صورت دهد مطلقاً در وب لاگ نوین در رابطه‌اش می‌نویسیم.

اصلی ترین نکات در مورد لینک سازی

۲۸ بازديد
۰ ۰

۲. رپورتاژ اطلاع رسانی

یک کدام از طرز‌های لینک و پیوند سازی فرنگی نشر رپورتاژ اطلاع رسانی در سئو در مشهد وب سایت‌های متعدد (و ولی طبق نکاتی که پیش‌خیس اشاره کردیم، دارای ارتباط) میباشد. نشر رپورتاژ میتواند به بهینه سازی وبسایت شما یاری دهد.

شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که چطور در وب سایت‌های متعدد، رپورتاژ منتشر کنیم. با تصویب‌اسم در تریبون میتوانید به راحتی این عمل را ایفا دهید. کافی میباشد محتوای خویش را لود فرمائید و تارنما‌هایی که مد لحاظ دارید را از لیست وبسایت‌هایی که تریبون با آن ها همیاری دارااست پیدا فرمایید. باقی را به تریبون بسپارید.





۳. تایپ کردن پست مهمان
می توانید برای یک تارنما مطلوب، محتوای متنی باکیفیت بنویسید و در آن به یک یا این که تعدادی شیت‌ی وبسایت خویش لینک و پیوند بدهید. با این عمل میتوانید ترافیک بیشتری را به اینترنت‌وبسایت خویش هدایت فرمائید.



۴. برگزاری وبینار

سایر افراد را تشویق فرمائید که به سایت شما لینک و پیوند بدهند. برای اینگونه هدفی، وبینارها میتوانند مورد‌ی قابل قبولی باشند. یک وبینار برگزار نمائید و محتوای پر ارزش در آن ارائه دهید. به این ترتیب وبسایت‌ها به شما پیوند میدهند تا نیاز به فراگیری یوزرها خویش را برطرف نمایند.



۵. ورژن‌ی بدون پول ابزار

یوزرها عاشق‌ی ابزار میباشند. درحال حاضر چنانچه این ابزار بدون‌پول باشد چطور؟ تارنما‌های متعددی برای اینکه استفاده کننده‌هایشان را به‌روز نگه دارا‌هستند، ابزارهای مجانی را به کاربرانشان معرفی می‌نمایند. ابزار بدون پول می تواند یک ابزار بی آلایش، مانند ماشین اکانت تبدیل بها ارز باشد یا این که قسمتی از یک ابزار غامض‌خیس که به طور مجانی در مشت یوزرها قرار می گیرد. مانند پرسونا‌ساز هاب‌اسپات که به شما اذن می دهد تا ۳ پرسونا به طور مجانی با آن بسازید یا این که ابزارهایی که صرفا از برخی خصوصیت‌های آن میتوانید به طور بدون‌پول به کار گیری نمایید.