پنجشنبه ۲۱ بهمن ۰۰ ۱۰:۱۰ ۳۷ بازديد
در بهینه سازی و سئو وب سایت ها مدام اصطلاحات و تعاریف اکثری وجود داشته سئو در مشهد که هر یک برای خویش معنا و کاربرد خاص خویش را داراهستند و فردی که میخواهد با بهینه سازی آشنا خواهد شد می بایست تا حدودی با مفاهیم بهینه سازی هم آشنا باشد و آنها را بشناسد. ما دراین قسمت مفاهیم و کلمه ها کلیدی دارای ربط به seo را شرح می دهیم و شمارا با نکات گوناگون مفهومی بهینه سازی آشنا میکنیم. بهینه سازی و seo وب سایت علمی میباشد که آخر ندارد و علاوه بر اینکه منابع مختلفی دراین حوزه در دسترسی میباشند، بخشی از این عمل به طور تجربی و مبتنی بر آزمایشات گوناگون ایفا میشود و به همین استدلال میباشد که تفاوت عقیده و طرز میان بهینه سازی شغل های متعدد وجود دارااست. seo عبارت میباشد از اجرا یکسری عملیات بر روی وب سایت به خواسته اخذ جایگاه فراتر در گوگل و بقیه موتورهای کاوش.
برای بهینه سازی کردن یک تارنما می بایست با مفاهیم پایین آشنا باشید
لغت ها کلیدی
لغات کلیدی کلماتی میباشند که مخاطب برای یافتن وبسایت شما در گوگل کاوش مینماید. لغات کلیدی مربوط به تجارت شما در طول فرایندی به اسم تحقیق کلمه ها کلیدی مشخص و معلوم می گردند. درین روند برای هر کلمه و واژه کلیدی جایگاهای در حیث گرفته میگردد که مبنی بر ترازو کاربرانی که در طی یک ماه اخیر آن کلمه و واژه را کاوش کردهاند و واحد سنجش رقبای آن واژه و کلمه گزینش میگردد.
SEM
بازاریابی در موتورهای کاوش میباشد که مباحثی مانند گوگل ادوردز، تبلیغات کلیکی و ppc پرداخت به ازاء هر کلیک نیز در این موسسه قرار میگیرند.
گفت و گوهای متعددی بر راز برتری سئو و sem بر یکدیگر مطرح میباشد البته می بایست به خیال و خاطر داشت که sem یک مراحل وقتی میباشد و در فواصل وقتی معلوم انجام گردیده و در یک مدت مشخص و معلوم تاثیر خویش را بر ارتقاء فروش وبسایت میگذارد. در حالی که seo فرایندی مستمر میباشد.
الگوریتم های گوگل
الگوریتمهای گوگل یکسری کد میباشند که به گوگل برای سکوبندی وبسایتها یاری مینمایند. گوگل الگوریتمهای خویش را به دو تیم تقسیم کرده: الگوریتمهایی که به طور بدون واسطه بر مرتبه وب سایت تاثیر می گذارند و الگوریتمهایی که تاثیر غیر بدون واسطه بر جایگاه وبسایت دارا هستند.
مجموعهبندی های دیگری نیز میاقتدار برای الگوریتمهای گوگل در لحاظ گرفت برای مثالً الگوریتمهایی مانند رنک برین rankbrain و گوگل شخص مبتنی بر یادگیری ماشینی شغل مینمایند در حالی که الگوریتم گوگل پاندا چند عامل ها مشخص و معلوم از پیش رقم خورده را در وب سایت تحلیل مینماید.
گوگل وبمستر
مدیران وبسایت می توانند در نشانی https://www.google.com/webmasters/ وبسایت خویش را در وبمستر گوگل تصویب کرده و از تجهیزات مدیریتی گوگل سود ببرند. خدماتی مانند معین کردن پرکاربردترین واژه کلیدی برای جذب ترافیک در صفحه های گوناگون و محاسبه ایرادات وبسایت دراین ابزار ارائه میگردد. این سرویس ها مجانی میباشد و دلیلی برای عدم استعمال شما از آن نیست.
گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس سایتی وابسته به کمپانی گوگل میباشد که با اضافه کردن چندین کد جاوا به وب سایت شما می تواند عمل یوزرها در وبسایت را رصد کرده و به شما گزارش دهد. سرویس ها بدونپول این تارنما بسیار وسیع میباشد.
بررسی بهینه سازی
ابزارهایی وجود دارا هستند که بهشکل بدونپول یا این که غیر بدون پول بهینه سازی تارنما شمارا آنالیز مینمایند. هر یک از این ابزارها مسئول ارزیابی و چک نصیب خاصی از بهینه سازی وبسایت میباشند. با به کارگیری از این ابزارها می توانید برای نظارت وب سایت خویش مبادرت نمائید و مشکلات احتمالی را رفع نمایید.
crawl
crawl را در بخش اعظمی منابع فارسی به خزش ترجمه کردهاند. crawl فعالیتی میباشد که طی آن رباتهای گوگل یک وبسایت را شخم زده و همه داده ها مایحتاج برای ایندکس کردن صفحه ها بوسیله گوگل را کسب مینمایند.
نکته: رباتهای گوگل که به وبسایتها مراجعه مینمایند را نیز گاهاً crawl می گویند البته عالی میباشد که به آن ها crawlers گفته گردد.
ctr-click through rate
تعداد کلیک دریافتی برای هرکدام از صفحه های تارنما در موتورهای کاوش را میگویند. هرچه تعداد کلیک یک ورقه برای واژه و کلمه کلیدی مد لحاظ بیشتر باشد سکو آن ورقه در گوگل سریعخیس بهبود مییابد.
ctr برای مدیران تارنما از دو جنبه دارای اهمیت میباشد. نخستین یاری به ارتقا درجه تارنما در گوگل. دوم: شناسایی کلمه ها کلیدی اساسی برای یوزرها و امداد به سرمایهگذاری برای جذب کاربر.