آرشیو مهر ماه 1400

در اين وبلاگ به ارائه مقالات تخصصي و جامع درباره شيوه هاي بهينه سازي سايت مي پردازيم.

  • _چرا باید بررسیهای و سخت گیریهای امنیتی برای سایت در نظر گرفت؟
  • مقاله نویسی مورد تایید گوگل
  • چگونه توضیحات هر اپیزود را وارد کنیم؟
  • تعیین مخاطب هدف در تولید محتوا
  • چطور یک کمپین گوریلا مارکتینگ را شروع کنیم؟

وضعيت هاست چگونه در بهينه‌سازي موتورهاي جستجو شما را ياري مي‌كند؟

۲۳ بازديد

وقتي‌كه در ارتباط seo سخن مي كنيم، جزئيات بسيار سئو در مشهد اهميت پيدا مي‌نمايد. يكي اين موردها گزينش هاست مطلوب ميباشد كه مدام كارآفرينان اينترنتي در  مرحله پايان به خاطر مي افتند. به هرحال هاست تاثير متعددي بر جايگاه وبسايت شما داراست و هيچ وقت نمي‌توانيد آن را ناديده بگيريد. چون:

سرعت وب سايت يك كدام از فاكتورهاي اصلي بهينه سازي ميباشد و هاست تاثير مستقيمي بر سرعت وبسايت دارااست.
امنيت و نگهداري داده ها براي موتورهاي كاوش بسيار اساسي ميباشد.
سند SSL منجر بهبود جايگاه شما در باصرفه‌سازي موتورهاي كاوش مي شود.
بازه فرصت درسترس بودن وبسايت اهميت ويژه‌اي در بهبود seo داراست.

كليدواژه يا اين كه كلمه و واژه‌كليدي را دست‌كم نگيريد.

كليدواژه چه اهميت و جايگاهي در بازاريابي اينترنتي دارااست كه هر وقت سراغ seo رفتيد با عبارت واژه و كلمه‌كليدي مواجه شديد؟
در واقع بايستي بيان كنم كه گزينش يك واژه و كلمه‌كليدي و تكرار آن در متن تا سال 2012 بسيار داراي اهميت بود ولي ازسال 2017 الگوريتم‌‌هاي گوگل عوض شده‌اند و بسيار هوشمندانه گرديده‌اند؛ اكنون موتورهاي كاوش خودشان لغت ها‌كليدي شمارا شناسايي مي‌نمايند و صفحه هاي را بطور اتوماتيك زمينه‌بندي و تروتميز مي‌نمايند خير بر پايه ي تكرار بي حد يك واژه و كلمه و يا اين كه تايپ كردن كليدواژه در تگ‌هاي متا، بلكه مبتني بر معيارهاي ظريف‌خيس.
گوگل به طور رسمي اعلام نموده است كه از كلمه و واژه‌كليدي متا براي تشخيص زمينه محتوا به كارگيري نمي‌نمايد. براين اساس در صورتيكه هنوز كسي با نحوه به كارگيري از عبارات‌كليدي متا براي شما دم از seo حرفه اي مي زند، براحتي او‌را كنار زده و رد گرديد!
اهميت نداشتن لغت ها‌كليدي در نصيب متا وب سايت به اين مفهوم وجود ندارد كه عبارات‌كليدي بي اهميت ميباشند! لغات‌كليدي همچنان با اقتدار تك تك در seo تاثيرگذارند. ما از كليدواژه‌ها در كانال‌هاي اجتماعي، لينك و پيوند سازي‌هاي داخلي و فرنگي و … به كارگيري ميكنيم و در حالتي كه كليدواژه‌اي وجود نداشته باشد، در اقع نصيب مهمي از رديف‌هاي بهينه سازي فرو مي‌ريزد.

نكاتي كه زمان طراحي سايت براي سئو بايد رعايت كنيد

۲۷ بازديد

در لحاظ به چنگ آوردن ساختار سلسله مراتبي

اين مورد در واقع به فرآيند آراسته كردن داده ها سئو در مشهد اشاره داراست. اين مراحل را معمولي و منطقي نگه داريد تا هم گوگل و هم يوزرها بتوانند آن را به راحتي ادراك نمايند. دو تا هفت گروه مخصوص در حيث بگيريد و زيردسته‌ها را مربوط به آنها قرار دهيد. تلاش نمائيد تعداد ذيل مجموعه‌ها متعادل باشد. به عنوان مثال در شرايطي‌كه براي يك مجموعه 10 زيرشاخه داشته باشيد و براي مجموعه ديگر 7 زيرشاخه، ساختار وبسايت ناموزون مي شود.

باصرفه‌سازي ساختار URL

در‌حالتي كه مرحله قبلي را به نيكي ايفا داده باشيد، اين مرحله بسيار معمولي خواهد بود. ساختار URL را بر طبق سلسله مراتب تهيه نماييد و از لغات كليدي در آن ها به كار گيري نمائيد تا يوزرها و گوگل با مشاهده نشاني متوجه محتواي ورقه بشوند.

قرار دادن پيوند صفحه هاي اساسي در بالاي ورقه

پيوند صفحه هاي اساسي مي بايست به وضوح در معرض رويت كرد استفاده كننده باشد. اين پيوند‌ها را در بخش هدر كاغذ و به معمولي‌ترين صورت ممكن قرار دهيد. افزودن پيوند‌هاي نادر‌اهميت‌خيس درين نصيب، منجر سرو صدا ورقه ميگردد. زيرمنوهاي محوشونده، منوهايي كه افكت‌هاي CSS دارا هستند و منوهاي تصويري تاثير خير و خوبي بر بهينه سازي ندارند. شايسته ترين شرايط براي بهبود سئوي وبسايت به كار گيري از منوهاي متني بي آلايش ميباشد.

كدنويسي منوي تارنما

هنگام كدنويسي منوي وبسايت، عالي ميباشد از طريق‌هاي معمولي‌اي مانند HTML و CSS به كار گيري نمائيد. طريق‌هاي بغرنج‌خيس مانند Ajax ممكن ميباشد بازدارنده تكان درست خزنده‌هاي گوگل شوند و اين قضيه شعور گوگل از منوي وبسايت‌تان را مختل مي‌نمايد. ولي گوگل اخيرا اعلام نموده است مي تواند با Ajax نيز سازگار باشد ولي به هر درحال حاضر بي آلايش نگه داشتن منوها شيوه بهتري ميباشد، مگر در مواقعي كه منوي بي آلايش پاسخگوي نيازهاي تارنما وجود ندارد.

ساخت يك PBN چگونه انجام مي‌گيرد؟

۲۵ بازديد

چه طور يك واژه و كلمه كليدي بهتر و كاربردي داشته باشيم؟

داشتن يك واژه كليدي عالي و كاربردي، در عين طاقت فرسا سئو در مشهد بودن قادر است به كسب‌وكار شما، ياري شاياني نمايد. براي گزينش كلمه و واژه كليدي مطلوب در آغاز كوشش فرماييد حوزه كار خويش را ظريف معين فرماييد و بدانيد در آينده چه چيزي از اين محتوا خواهيد خواست. هنگامي كه تصميم گرفتيد، كلمه و واژه انتخابي را در گوگل سرچ كرده و ورقه نتيجه ها سرچ موتور كاوش اسكرول فرمائيد.

براي تعيين يك واژه و كلمه كليدي عالي اكثري از تارنما‌ها قادر است شما‌را كمك نمايد. در‌اين بستر، شما مي توانيد با جست‌وجو كلمه و واژه متبوع، بدانيد درصد به كار گيري از آن عبارت چقدر مي باشد. حتي قادر است شما‌را هنگامي كه در بين دو يا اين كه تعدادي واژه گير كرده‌ايد هم ياري دهد و با نماد دادن نتيجه ها جست‌وجو، آمار بسيار دقيقي از ترازو به كارگيري و تكرار آن لغات به شما دهد.

نوع استفاده كننده خويش را مشخص و معلوم نماييد



تعداد بك لينك و پيوند‌ها را براي تارنما اساسي خويش معين نماييد



پوسته و صورت مرتبط با هر تارنما PBN خويش را گزينش نماييد



اسم دامنه را معلوم فرماييد



پباده سازي و هسته محتوا را براي هر ورقه از PBN خويش توليد فرماييد



براي هر ورقه PBN خويش، محتوا عكس، كليپ، محتواي صوتي و غيره توليد نماييد

كاربرد به كارگيري از گوگل اينترنت مستر
بخوانيد



استراتژي به چاپ رساندن وب سايت‌ها را براي PBN خويش تعريف‌و‌تمجيد نماييد

فرآيند ساخت و ساز يك محتوا seo گرديده كيفيت عالي



گزينش يك واژه كليدي مطلوب با به كار گيري از طريق‌هاي شناخته گرديده



تايپ كردن عناويني ديدني كه استفاده كننده را به تلاوت آن محتوا ترغيب نمايد(استعمال از عباراتي همانند بدون پول، شايسته ترين، جامع و غيره تاثير مثبتي دارااست)



ساخت و ساز URL دربردارنده كلمه و واژه كليدي(فارسي و انگليسي بودن آن فرقي ندارد) داشتن تگ H1 و H2 جالب و دربردارنده لغت ها كليدي



تايپ كردن پاسخي جامع و كاربردي در اولي جمله بعنوان ميانبري چهت نيل به جواب سوال هاي



رقابت با محتوا وبسايت‌هاي ديگر و بروزرساني پيوسته مطالب(كاربر جذب تارنما‌هايي مي شود كه كامل تر باشد بنابر اين مدام محتوا خويش را از محتوا رقبا خويش، كلان خيس فرماييد)



به كارگيري از متن، عكس، ويدئو، پادكست و غيره استعمال نماييد.



از محتوا خويش با عباراتي غير از عبارت كليدي خويش كاغذ، به صفحه ها ديگر خويش پيوند دهيد



به ديگر وبسايت‌هاي داراي اعتبار و ترجيحا داراي ربط لينك و پيوند دهي نماييد



به گزاره انتها هم به اندازه پاراگرف اوليه اعتنا كرده و عملكرد فرمائيد خلاصه‌اي جالب از تمام محتوا مذكور ارائه دهيد


از كلمه كليدي انتخاب شده در عنوان صفحه استفاده كنيد

۲۹ بازديد

واژه كليدي شما بايستي در تيتر برگه مصرف شود. البته سئو در مشهد يك نكته ديدني دراين باره وجود دارااست. در شرايطي‌كه كلمه و واژه كليدي انتخابي شما بيشتر از يك واژه و كلمه (بيشتر از يك قسمت) باشد، لزومي به تايپ كردن بخشها كنار همديگر وجود ندارد. اين يعني ترتيب حضور پشت هم اين لغت ها الزامي وجود ندارد. اگرچه توصيه ميكنيم جهت بغرنج نشدن تيتر و معمولي خيس بودن آن، اينگونه كاري نكنيد؛ البته چنانچه بدون چاره به‌اين فعاليت شديد نگران نباشيد.

نكته قابل توجه بعدي در اين باره به كار گيري براي مثال بندي و لغت ها كوتاه و در عين درحال حاضر جالب و خواندني ميباشد. تلاش نمائيد از مبالغه كردن خودداري كنيد ولي تحريك كردن احساس فضولي يوزرها هيچ اشكالي ندارد. به عنوان مثال وبسايت داراي شهرت PTMoney.com براي يك كدام از نوشته‌ي‌علمي هايي كه در زمينه‌ي فراگيري درآمدزايي ميباشد، از عنا وين تكراري و كليشه اي مثل "يادگرفتن درآمدزايي بيشتر براي شما" اجتناب نموده است و با جزئي خيس كردن قصه اين تيتر را به "50 طرز براي درآمدزايي بالا" تغيير‌و تحول داده ميباشد. همين تغيير تحول كوچك ده ها و صد ها مخاطب را مشتاق به كليك كردن و قرائت محتواي آن مي نمايد.

سئو Keywords
5. واژه كليدي خويش را در قسمت هدر (Header) وبسايت قرار دهيد

شما ميتوانيد صفحه ها تارنما خويش را با يك هدر گرانقدر و اساسي در ابتدا و يك سري ساب هدر پيرو مرتب سازي فرماييد. با اين عمل دسترسي يوزرها و همينطور موتورهاي كاوش به صفحه ها گروه بندي گرديده و سازمان يافته شما بسيار شل خيس گردد. اين آيتم به گوگل ياري مي نمايد تا تيتر ظريف مطالب و عنوان ها صفحه ها شمارا به اكران بگذارد. بدين ترتيب فراموش نكنيد كه دست‌كم يك توشه از كلمه و واژه كليدي خويش در هدر و ساب هدر به كارگيري فرمائيد.

6. از واژه و كلمه كليدي در اسم تصاوير و تگ Alt (اسم جايگزين) به كار گيري نمائيد

براي اينكه گوگل و ديگر موتورهاي كاوش بيشتر از قبلي به محتواي صفحه ها شما دسترسي داشته باشند، سفارش مي‌كنيم در مطالب خويش از تصاوير به كار گيري فرماييد. البته مي بايست تصاوير خويش را نيز حمل كننده لغات كليدي نمائيد. براي اين آيتم بايستي دو شغل ايفا دهيد. يك كدام از اينكه واژه و كلمه كليدي را در اسم اساسي پوشه عكس قرار دهيد و دوم اينكه واژه كليدي را در تگ Alt عكس جايگزاري فرماييد. تگ Alt منحصراً اختصاصي موتورهاي كاوش ميباشد. تگ Alt مانند يك مهر بر روي تصاوير تصويب ميگردد ولي چشم نمي‌شود و در‌حالتي كه كه تصاوير نتوانند بار گذاري شوند، متن تگ Alt نمايان مي‌گردد.

به اين ترتيب از اسم گذاري هاي بي ربط و غامض خودداري و به مكان آن، در اسم گذاري ها از كلمه و واژه كليدي استعمال فرماييد. با اين عمل ميتوانيد تصاوير خويش را در تب تصاوير (Images) در موتورهاي كاوش نيز تصويب نمائيد.


سئو

7. واژه كليدي انتخابي خويش را در نشاني صفحه ها (URL) به عمل ببريد

يكي از ديگر از رويه هايي كه گوگل متوجه زمينه مقاله شما مي گردد، نشاني URL ميباشد. قطعاً واژه و كلمه كليدي خويش را در نشاني كاغذ اينترنت متبوع خويش به شغل ببريد. اينگونه كاري خير فقط تيم بندي مطالب شما‌را بسيار شيك خيس و سازمان يافته خيس مي نمايد، بلكه شناسايي آنها را نيز بسيار ريلكس مي نمايد. در موقعيت معمولي درصورتي كه URL صفحه ها را خودتان گزينش نكنيد ممكن ميباشد از اسامي پيش فرض و يا اين كه آحاد حروف جان دار در تيتر مهم مقاله استعمال شوند. به اين ترتيب در تايپ كردن URL خويش به دو نكته اعتنا نمائيد. نكته نخستين اينكه كلمه و واژه كليدي در آن قرار گرفته گرديده باشد و نكته دوم اينكه تا حد قابليت اين نشاني كوتاه باشد. كوتاهي نشاني منجر خوانايي بيشتر آن مي‌شود.

چگونه برنامه بازاريابي اينترنتي خود را ارائه دهيم؟

۲۶ بازديد

سرمايه گذاران و مديران پيرو راهي ميباشند كه بتوانند از آن سئو در مشهد منفعت بيشتري نمايند، براي همين آنان بيشتر دنبال رفع نيازهاي مهندسي و خلاقيت ميباشند البته متوجه اين مساله نيستند كه همه اينها مستلزم يك اپ بازاريابي اينترنتي هستند زيرا در‌صورتي‌كه آن ها نتوانند سايت خويش را به صدق تبليغ نمايند هيچگاه نمي توانند توليدات خويش را به مشتريان بفروشند. ولي شما تحت عنوان يك داراي تخصص بازاريابي اينترنتي و بهينه سازي عوض اينكه نمودارها و فيض هاي عمل روي هم رفته ارائه دهيد، خوب ميباشد آن‌ها را كل و در پوسته يك اپ مستقل ارائه دهيد يعني بهينه سازي، شبكه‌هاي‌اجتماعي و غيره. در نمودار شما بايستي معيار ورودي مشتريان نو و ورود دوباره آن ها تماما ذكر گردد كه شما چقدر دراين باره توانسته ايد پيشرفت داشته باشيد.

اعتنا داشته باشيد كه‌اين ها، رويه هاي ورودي و ارگانيك از وبسايت ميباشند، ولي رويكرد اساسي ورودي ارگانيك سايت به عبارتي جستجوي كلمه و واژه كليدي ميباشد كه عملكرد شما بيشتر در اين باره باشد.شما مي بايست با چگالي لغات كليدي و seo داخل ورقه نيز آشنا باشيد. در حالتي كه مديريت گروه ترازو ورودي ارگانيك تارنما را مشاهده كنند كه دارنده پيشرفت ميباشد، سرمايه خويش را بيشتر در‌اين سمت قرار مي‌دهند چونكه با كمترين هزينه ميتوان مشتريان جديدي بدست آورد. مي اقتدار الان اذعان كرد كه شما تحت عنوان بازارياب اينترنتي توانسته ايد با لهجه رئيس خويش كه به عبارتي مالي ميباشد، كلام فرمائيد.

مرحله بعدي قانع كردن سرمايه گذار و مديران، تبديل كليه اين اپ ها به طوري ميباشد كه در مشتري و بازديد كننده يك احساس ساخت‌و‌ساز نمايد. شما احساس خريدي را در مشتري ساخت نموده ايد را به سرمايه گذار آرم داده ايد و توانسته ايد او‌را قانع نماييد البته اين نكته را ميدانيد كه در صورتي‌كه تنها احساس خريد توليد نمائيد، بازديد كننده پس از يك مدتي سايت شما‌را شكاف خواهد كرد. آنان ميخواهند كه مغازه شما برايشان موثر باشد و غير از جنس براي فروش، سرويس ها ديگري نيز ارائه دهد. پس بايستي با لهجه مشتري هم همگام باشيد.

يكي‌از طرز هايي كه شما تحت عنوان بازارياب اينترنتي ميتوانيد مديريت تيم را قانع نمائيد كه تشويق به جستجوي ارگانيك و براساس لغت ها كليدي گردد، اين ميباشد كه كليه مخارج مرتبط با تبليغات را به مديرمجموعه خويش ارائه دهيد به عنوان مثال اگروب وبسايت شما درباره ي سرويس ها بهينه سازي است بجاي اينكه هزينه گزافي براي تبليغ بدهيد، مي توانيد اين هزينه را برروي واژه و كلمه كليدي و ساخت و ساز محتوا سپرده گذاري نمائيد چونكه نادر هزينه ميباشد و همينطور مي‌توانيد با يك طرح ريزي وقتي مطلوب به فيض دلخواه خويش برسيد. هنگامي رئيس متوجه خواهد شد كه طبق اپ پيشنهادي توانسته ايد ترازو برخورد و پول در گردش تارنما را بالا ببريد، وي خير صرفا از اين مساله خشنود ميشود بلكه سرمايه و نيروي انساني بيشتري در مشت شما قرار مي‌دهد.

ده تكنيك برتر سئو صفحه فرود

۲۶ بازديد

1. آيا تيتر ورقه با واژه و كلمه كليدي گزينه كاوش انطباق دارااست؟

هر كاربري زماني وارد شيت اي نو ميشود، اولي جاي هايي را كه سئو در مشهد تحليل مي نمايد، تيتر برگه، ساختار محتوا، لغت ها بولد گرديده، عنا وين داخلي و گرافيك ها است. همه اين بررسي‌ها در برهه زماني مجال 2 ثانيه حادثه مي افتد. پس خيلي اصلي ميباشد كه در صفحه ارايي فرود، اعتنا فرمائيد كه لغات كليدي يا اين كه در مجموع مقصود مهم خويش را از ديزاين متبوع دراين جا هاي اساسي علامت دهيد.
2. آيا محتواي وبسايت با عبارت آيتم كاوش مخاطب انطباق دارااست يا اين كه نه؟

يوزرها در دنياي وب خيلي وقت براي قرائت مطالب نمي گذارند و ترجيح مي‌دهند اوليه از همگي تيترهاي داخلي را بخوانند و در شرايطي‌كه تيترها مطابق با مراد آنها بود، آن گاه مطالب داخلي آن‌ها به طور سريع و مجله وار مطالعه نمايند.

داشتن ساختار منظم براي محتوا و تايپ كردن مطالبي كه با لغت ها كليدي و عنا وين مقاله مطابقت و همخواني داشته باشد، نكته ديگري ميباشد كه مي بايست در صفحه آرايي فرود توجه نماييد. به عنوان مثال در صورتيكه تيتر برگه شما 10 تكنيك برتر بهينه سازي ميباشد، به طبع به‌اين ده تكنيك بپردازيد. موردنياز وجود ندارد كه آنها كاملا توضيح دهيد كه ما يحتاج باشيد كه مقاله خويش را زمانبر فرماييد، بلكه صرفا مختصري از آن را مطرح كنيد، كافي ميباشد.
3. آيا يوزرها با قرائت سريع مطالب مي‌توانند جواب خويش به سوال هاي چه چيزي، چه كسي، كجا و چرايي را پيدا نمايند؟

همانگونه كه در صدر ذكر شد، يوزرها حقيقتا صبر قرائت آحاد مقاله را ندارند و با به كار گيري از عنوان ها و ديگر جاي اصلي در شيت فرود، تصميم مي‌گيرند كه محتواي ورقه را مطالعه نمايند يا اين كه نه. مهم‌ترين مساله اي كه بايستي در ديزاين فرود در لحاظ بگيريد، به كارگيري از لغات قابل شعور و بي آلايش ميباشد. هر كاربري زماني وارد كاغذ شما ميشود، مي بايست در نگاه اوليه سريعا متوجه گردد كه‌اين سايت چه چيزي براي عرضه داراست، آيا محصولي به فروش ميرساند يا اين كه محتواي آموزشي ساخت و ساز مي نمايد. همينطور مي بايست سريعا متوجه گردد كه چه كسي آن را اداره مي نمايد و به صورت كلي بتواند جواب سوال ها اول خويش را در محاسبه ابتدايي را پيدا نمايد.
4. آيا كار و وظيفه بعدي كه بايستي اعمال بدهند، به طور كامل تعريف‌و‌تمجيد گرديده و معين ميباشد؟

وظيفه بعدي كه مخاطب مي بايست بعداز ديدن اين برگه يا اين كه تلاوت مقاله اجرا بدهد را دقيقا معين فرماييد. در شرايطي‌كه محصولي به فروش مي گذاريد، دكمه " اضافه به سبد خريد" را مسلما به طور بي آلايش و روشن قرار دهيد يا اين كه در‌حالتي كه مطلبي را در پوسته نوشته ي علمي قرار داده ايد، مي توانيد عضويت در خبر نامه را معرفي فرماييد. به هر حالا خوب ميباشد كه گزينش فرمائيد مخاطب بعداز ارزيابي اين شيت فرود، چه وظيفه ديگري بايستي اعمال دهد. همينطور ميتوانيد از رابطه لينكي در بين صفحه هاي استعمال فرمائيد.

مسائل مهم در سئو

۲۴ بازديد

4. تحليل و تنظيم گزارش

در بهينه سازي مدام بايد واقع گرايانه كار كنيم. هيچ چيز در يك سئو در مشهد نرم‌افزار seo مهمتر از گزارشات ظريف وجود ندارد. در شرايطي كه نتوانيد گزارشات دقيقي از كمپين بهينه سازي خويش اخذ نمائيد، چه‌طور مي‌توانيد بهينه سازي وبسايت خويش را در سمت صدق پيش ببريد.

در اكثري از كسب و امور نيازي به گزارشات روزمره و جستجوي واژه كليدي به طور هفتگي وجود ندارد. اين سيرتكامل كسب و امور شايد تا شش ماه نياز به اينگونه مواقعي نداشته باشند. ولي در‌حالتي كه شما در بيزنس كار ميكنيد كه تخت گاز در درحال حاضر تغيير‌و تحول ميباشد، شايد نياز باشد كه هر ماه دست به جستجوي عبارات كليدي زده و از نيازهاي تازه يوزرها باخبر گرديد.

با يافتن لغات كليدي كه بيشترين سهم ورودي وبسايت را تشكيل ميدهند مي‌توانيد در بروزرساني هاي بعدي وب سايت آگاهانه خيس كار كرده و بر روي ديگر عبارات كليدي سپرده گذاري فرماييد. در شرايط كلي تهيه و تنظيم گزارشات ميتواند در سوي گيري بهينه سازي و تصميم گيري ها ياري شاياني نمايد.
5. بهينه سازي گوشي

استدلال بعدي كه يك كدام از دو ساليست از آن سخن متعددي ميشود، mobile-first index گوگل ميباشد. mobile-first index استانداردي از طرف گوگل ميباشد كه با اعتنا به كاربردي بودن تارنما براي دستگاه هاي گوشي تاسيس شده است.

گوگل امروزه نخست تارنما ها را بر پايه ي ورژن موبايلي آن‌ها ايندكس و مرتبه بندي مي نمايد. بدين ترتيب تارنما هايي كه اكران نيكي در دستگاه هاي گوشي با بعدها گوناگون نداشتنه باشند، شانس بزرگي را براي كسب مرتبه از دست خواهند بخشيد.

براين اساس خوب ميباشد كه از روش گزارش هاي گوگل سرچ كنسول، تلفن همراه فرندلي بودن سايت خويش را آزمايش و در شكل وجود اختلال آن را رفع نماييد.
6. پايش (Crawl)

پايش به خلق و خوي موتورهاي كاوش در هنگام قرائت محتواي وب سايت گفته مي‌شود. اگر كه تارنما شما دارنده معماري خير و خوبي نبوده، پيوند هاي داخلي باصرفه اي در آن وجود نداشته باشد يااينكه نقشه سايتي براي آن تعريف‌و‌تمجيد نكرده باشيد، پايش سايت از نگاه ربات هاي موتورهاي كاوش تبديل به فعاليت مشقت مي‌شود.

به علاوه خطاهاي 404 نيز مي‌توانند در پايش و ايندكس وب سايت تاثير گذار باشند. همينطور وجود ايرادات فني نيز ميتواند موجب پرهيز از پايش درست وبسايت خواهد شد. يكي متداول ترين آن ها پرهيز از دسترسي موتورهاي كاوش به تارنما از روش فولدر robots.txt و با امر ذيل ميباشد.

Disallow: /
7. ايندكس شدن وب سايت

ايندكس شدن سايت تماما گوناگون از پايش شدن آن ميباشد. استعمال از متا robots با مقادير noindex,nofollow براي صفحه هاي گرانبها تارنما موجب تاثير گذاري منفي بر روي seo گردد.

استعمال از Sitemap راه حل موثرتري براي ايندكس شدن سريع صفحه هاي تارنما نسبت به طريق هايي مانند به كارگيري از Fetch as google است. همينطور خوب ميباشد مراقب نشاني هاي تكراري صفحه هاي وب سايت باشيد تا ايندكس هاي تكراري از محتوا ساخت‌و‌ساز نشود. اين زمينه كه پايين اسم محتواي تكراري شناخته مي‌گردد، تاثير منفي بر روي بهينه سازي خواهد گذاشت.

ايندكس نشدن يك برگه به معناي عدم اكران آن در نتيجه ها جستجوست. در فيض تارنما شما همت نيكي در حاصل كاوش نخواهد داشت.

اصول سئو چيست و چرا مهم است؟

۲۵ بازديد

سايتي كه براي موتورهاي كاوش seo نشده باشد، مانند سئو در مشهد دفتر كار يادداشت فردي شما در فضاي وب ميباشد كه تنها خودتان خواهيد خواند و نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كسي آن را بخواند. براي آنكه محتواي وب سايت شما استفاده كننده پيدا نمايد و بتوانيد در موتورهاي كاوش به حاصل خير و خوبي دست يابيد بايستي با اصول بهينه سازي آشنا گرديد. بكارگيري اصول seo قادر است رده شما در حاصل كاوش را افزايش داده و ضمن ارتقاء استفاده كننده به فروش بيشتر سبب ساز گردد. در حالتي‌كه چه گوگل به طور هميشگي الگوريتم ‌هاي خويش را بروز رساني مي‌نمايد و الگوريتم هاي آن دائما در درحال حاضر ارتقاء و تغيير و تحول مي باشند، اصول بهينه سازي قواعد و ضوابط نسبتا ثابتي مي‌باشند كه بكارگيري آنها درجه تارنما شما‌را ارتقاء خواهد بخشيد. متخصصان ماهر seo، ضمن بكارگيري اصول seo، به طور دائمي تغييرات گوگل را ارزيابي مي‌نمايند و كارايي مي نمايند از حاصل يافته‌هاي خويش را به شايسته ترين صورت ممكن براي دستيابي به مرتبه‌هاي برتر استعمال نمايند. يافتن اصول حقيقي وواقعي بهينه سازي و دوري از شايعات و افسانه‌هاي seo قادر است در وصال تجارت‌ها به جايگاه‌هاي برتر موتورهاي كاوش تاثير گذار باشد.
اهميت seo در چه مي باشد؟

شايد شما هم مانند هزاران تجارت فقط به جهت مزاياي ديجيتالي به سراغ seo وبسايت رفته ايد كه بي‌راه و روش هم نرفته‌ايد؛ چون بي‌شك وترديد، seo تارنما قابليت و امكان جستجوپذيري و در دسترس بودن وبسايت شما‌را بهبود مي بخشد ولي seo خاصيت ديگري هم داراست. بعضا صاحبان كسب و امور به خطا تصور مي‌نمايند بهينه سازي ماهر، ويژه صنعت هاي بلندمرتبه ميباشد ؛ ولي واقعيت آن ميباشد كه سئو تارنما به سايز كمپاني ارتباطي ندارد، بلكه به شدت پايين تاثير علت هاي پيشرفت، استراتژي و بازاريابي اصولي شماست.



جستجوي ارگانيك، بزرگترين منبع ترافيك وبسايت شماست

جستجوي ارگانيك تارنما، قسمت بزرگي از كارايي اينترنت‌وب سايت‌ها را به خويش تخصيص مي دهد و از مزيت هاي رقابتي اصلي در قبال ديگر كسب و امور به شمار مي‌رود. و در غايت، به بالا بردن نرخ تبديل (conversion) يا اين كه شركت كردن يوزرها باعث مي‌گردد. به عبارتي‌طور كه بازاريابان ميدانند، گوگل نصيب بسيار گران قدر و قابل‌توجهي از بازار كاوش، يعني ۷۵ درصد جستجوها را در قبال رقبا، يعني yahoo، Bing، Baidu و... در چنگ دارااست. اين عدد بدين مفهوم ميباشد كه اكثر يوزرها در سراسر عالم دستكم روزي يك توشه براي جستجوي داده ها به گوگل مراجعه مي‌نمايند، زيرا گوگل علاوه بر شايسته ترين موتور كاوش گر در عالم، دوست داستني ترين خدمت ارائه دهنده نشاني اينترنتي نيز ميباشد . با اين اوصاف مالامال بديهي ميباشد كه seo ماهر و سايتي بدون نقص، شمارا به يك كدام از منابع قابل اتكا و دوستداشتني گوگل تبديل خواهد كرد و در معناي دستيابي به مشتريان بيشتر و بسط مارك ميباشد .



seo موجب ساخت و ساز باور و credinility ميگردد

مقصود پاياني بهينه سازي و seo وب سايت براي موتورهاي كاوش، ساخت‌و‌ساز سايتي با دامنه كار كشته، پباده سازي قشنگ و كامل ميباشد كه تجربه كاربري فوق العاده اي پديد آورد و از روش كاوش به راحتي قابل دستيابي باشد. موتورهاي جستجو گر براي مثال گوگل معيارهاي زيادي براي امتيازدهي به دامنه قادر وب سايت دارا هستند، براي مثال : بك لينك و پيوند‌هاي كيفيت عالي؛ شيوه‌هاي machine learning، با صرفه كردن صفحه ها داخلي وبسايت و محتوا. از حافظه مبريد كه ايجاد كرد برندي قابل‌پشت گرمي، به همت، صبوري و تعهد و ضمانت كيفيت نياز داراست. مشتري‌ها اساسا بي‌برهان به يك مال پشت گرمي نميكنند. بدين ترتيب سرويس ها seo حرفه‌اي را در كنار ارتقاي كيفيت فرآورده، به طور موازي پيش ببريد.



بهينه سازي بهتر در معناي تجربه كاربري عالي ميباشد

در شرايطي كه بخواهيم روراست باشيم، بايستي اعتراف كنيم كه پرورش ارگانيك، آرزوي همه كسب و كارهاست؛ ولي كمپاني‌هاي مطرح مانند آمازون، از به عبارتي در آغاز رويش ارگانيك نداشته‌اند، بلكه با اهميت دادن به تجربه كاربري، رده كنوني را به دست آورده‌اند. گوگل نيز به گذر زمان فرصت معيارهاي تجربه كاربري مناسب را از روش فيدبك‌هاي يوزرها، تشخيص داده ميباشد و آن را از مهم ترين كارداران امتيازدهي به تارنما ها قرار داده ميباشد . از جمله كافي ميباشد كه به صفحه ها حاصل كاوش گوگل (SERP) هنگام تايپ يك عبارت، نگاهي بيندازيد. گوگل در به عبارتي ورقه جواب مناسب مخاطب را به وي ميدهد و استفاده كننده با قرائت SERP شايسته ترين پيوند را گزينش مي‌نمايد و وارد تارنما مي‌گردد. در واقع مقصود مهم گوگل از پافشاري بر seo يك تارنما آن ميباشد كه يوزرها با كمترين كليك، به آنچه مي خواهند، دست يابند.





اهميت بهينه سازي



سئوي Local در معناي ارتقاء شركت كردن، ترافيك و نرخ تبديل ميباشد

به جهت ارتقاء و پرورش ترافيك به كار گيري از گوشي، جستجوي محلي تا حد متعددي توفيق موسسه ها كوچك و ميانگين را گزينش مي‌نمايد. seo محلي، سئو تارنما براي محدوده اي خاص مثل شهر، مرز و بوم، شهرستان و ناحيه ميباشد ، به نحوي كه ساكنان محلي بتوانند دسترسي ريلكس‌تري به شما داشته باشند. بنابراين يوزرها به شما بيشتر اتكا مي‌نمايند و شمارا يك قدم به داد و ستد مجاورت‌خيس ميسازند. متخصصان ماهر بهينه سازي، اين شغل را با باصرفه كردن محتواي وب سايت براي كاربر محلي، به كارگيري از تصاوير آشنا و نقل قسم‌هاي رايج آن نصيب، اجرا ميدهند. فعال سازي كانال‌هاي اجتماعي و گنجاندن محتواي داراي ارتباط، يكي اين اقدامات ميباشد . همينطور اعتنا به ايده ها يوزرها در گوگل و در ديگر تارنما‌ها مانند Yelp، Home Advisor تاثير متعددي داراست.



seo در چرخه خريد تاثير داراست

بي‌شك وترديد از مهم ترين مزاياي وب از بينش مشتريان، قابليت و امكان تحقيق و ارزيابي ميباشد . براين اساس به كار گيري هوشمندانه صاحبان كسب و امور از ارائه پيشنهادات عالي و وسوسه‌كننده و مطمئن، به چيره شدن شما دامن ميزند. قرار دادن نماد تجاري مارك در جاي ‌هاي داراي ربط، از اين دست اقدامات ميباشد . اين نوع تبليغات اثربخشي خويش را بيشتراز همگي در بهينه سازي محلي نماد ميدهد.

سئو سايت خبري را چگونه انجام دهيم

۲۳ بازديد

فيض اينكه: كانال پهناور‌اي بسازيد و تا آنجا كه سئو در مشهد مي توانيد، تمامي‌جا حضور داشته باشيد. شما بايستي دست كم 25 درصد از ترافيك‌تان را به هر شكل از رسانه‌هاي اجتماعي اخذ فرمائيد.

مادامي‌كه صفحه هاي رسانه‌هاي اجتماعي را ساختيد و مدتي از آنان به كارگيري كرديد، ميخواهيد بدانيد طرز كارايي مطلوب‌شان چطور ميباشد و آيا استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي‌تان به بهبود و تصحيح نياز داراست يا اين كه خير.

اين شغل را به ياري شركت كردن استفاده كننده مي‌اقتدار اعمال اعطا كرد: هرچه بيشتر چشم گرديد، ايده ها بيشتري وجود داشته باشد و بيشتر محتواي‌تان را به اشتراك‌ بگذارند، تلاش بهتري خواهيد داشت. تمامي آنها را با ابزارهاي آناليز كانال‌هاي اجتماعي جانور ارزيابي فرماييد.

شركت كردن اجتماعي تارنما خبري‌تان را دنبال فرمائيد.

اين شغل به شما امداد مي‌نمايد تا تلاش صفحه هاي‌تان را در مقايسه با صفحه ها رقباي‌تان در رسانه‌هاي اجتماعي مقايسه نماييد. در حالتي كه سطح شركت كردن‌شان بالا رود، احتمالاً بخواهيد مشاهده كنيد كه چه عواملي موجب آن گرديده و بخواهيد بيشتر رويشان عمل فرمائيد.

شركت كردن اجتماعي رقباي‌تان را با ابزارهاي چك رقباي آنلاين بسنجيد. عمل هاي رقبايتان در حوزه شبكه‌هاي‌عمومي را نيز مي‌توانيد با به كارگيري از ابزارهاي مبلغي يا اين كه بدون‌پول بهينه سازي رصد فرمائيد.

شايسته ترين فرصت براي ارسال محتوا را پيدا نمائيد.

خوانند‌گان 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته آنلاين نيستند. در‌حالتي كه هر مجال كه بخواهيد در رسانه‌هاي اجتماعي پست بگذاريد، پست هاي جديدتان احتمالاً پايين تعداد بي‌شماري از پست‌هاي ديگر دفن شوند.

آيا پايشگرها قادر به يافتن تمام صفحات مهم سايت هستند؟

۲۳ بازديد

حالا كه با تاكتيك هايي براي اعتقاد از به دور ماندن موتورهاي سئو در مشهد كاوش از صفحه هاي بي اهميت آشنا گرديده ايد، ميخواهيم درباره ي طريق هاي سئو اي سخن كنيم كه به موتورهاي كاوش در يافتن صفحه هاي اصلي وبسايت ياري مي نمايد.

در بعضا مواقع موتورهاي كاوش قوي به يافتن قسمت هايي از وب سايت به جهت مبهمي نيستند. چشم شدن مجموع بخش هاي وب سايت از نگاه ربات هاي موتورهاي كاوش امري ضروريست. صرفا مشاهده شيت مهم وبسايت كفاف نمي دهد.

بلاك نبودن پايشگرها
آيا محتواي شما پشت فرم ورود نهفته شد‌ه‌است؟

در حالتي كه مشاده محتواي تارنما نياز به ورود به حساب، لبريز كردن يك فرم يا اين كه جواب به يك نظرسنجي داراست، مورتورهاي كاوش كار كشته به مشاهده آن صفحه ها نخواهند بود، چرا‌كه پايشگرها مبادرت به ايجاد كرد حساب و ورود به آن جهت مشاهده محتوا نميكنند.
آيا شما به فرم جستجوي تارنما بسنده نموده ايد؟

ربات ها توانمند به به كارگيري از فرم هاي كاوش نيستند. بعضا از اشخاص بر اين باورند كه وجود فرم كاوش در وبسايت موجب مي‌شود كه موتورهاي كاوش بتوانند از تك تك صفحه ها تارنما بازديد كنند.
آيا محتواي متني در پوسته يك محتواي غير متني پنهان گرديده است؟

از تصاوير و ويديو ها نبايست براي اكران متن با مقصود ايندكس شدن بهره برد. با اينكه موتورهاي كاوش نسبت به پيشين بضاعت فهم و شعور بالاتري از تصاوير دارا‌هستند، البته نمي اقتدار خيلي به آن متكي بودن كرد. قرار دادن متن در پوسته HTML شايسته ترين راه حل ميباشد.
آيا موتورهاي كاوش از ساختار وبسايت شما تاسي مي نمايند؟

همان طور كه وبسايت شما براي پيدا شدن نياز به لينكي در بيرون از تارنما دارااست، موتورهاي كاوش نيز براي يافتن آحاد محتواي وب سايت نياز به مشاهده لينك و پيوند آنان در باطن وب سايت دارا‌هستند. درصورتي كه يك كدام از صفحه هاي وبسايت شما در هيچ يك از ساير صفحه ها لينكي نداشته باشد، آن ورقه از لحاظ ربات ها پنهان خواهد ماند. متاسفانه بخش اعظمي از وب سايت ها ساختار خويش را به نحوي ساخت مي نمايند كه بخش اعظمي از صفحه ها سايتشان از حيث ربات ها در دسترس وجود ندارد و در سود در نتيجه ها كاوش قرار نمي گيرد.

تقليد موتورهاي كاوش از ساختار وبسايت
مشكلات رايج در ساختار وب سايت:

به كارگيري از ساختار گوشي مختلف با دسكتاپ
هر سيرتكامل ساختاري كه در آن منوي اساسي وبسايت در پوسته HTML وجود ندارد، مانند منوهاي بر اساس جاوا اسكريپت. گوگل در شعور و پايش جاوا اسكريپت عالي گرديده است، البته هنوز بدون نقص وجود ندارد. مطمئن ترين طرز براي توليد يك ساختار قابل فهم و شعور بوسيله گوگل، ارائه آن به صورت HTML ميباشد.
فردي سازي يا اين كه اكران ساختارهاي متعدد به يوزرها متفاوت
از ياد بردن پيوند دادن به صفحه ها اساسي سايت از روش ساختار مهم وبسايت. اعتنا داشته باشيد كه پيوند ها مسير وصال به صفحه هاي تازه ميباشند.

به همين عارضه ها ميباشد كه وجود ساختاري بديهي براي تارنما ضروري ميباشد.
آيا ساختار تارنما شما بديهي ميباشد؟

معماري داده ها، دانش طبقه بندي و ليبل گذاري محتواي سايت به شكليست كه موجب افزايش كوشش وبسايت براي يوزرها خواهد شد. شايسته ترين نوع معماري داده ها نوع بصري آن ميباشد، به اين معنا كه يوزرها نياز به تامل كردن براي گردش در وب سايت و يافتن محتواي آيتم نظرشان نداشته باشند.
آيا شما از نقشه تارنما استعمال مي‌كنيد؟

نقشه وبسايت همانگونه كه از نامش پيداست، ليستي از URL هاي سايت است كه پايشگرها مي‌توانند از آن براي ايندكس محتواي تارنما به كارگيري نمايند. يكي راحت ترين نحوه ها براي يقين از مشاهده صفحه هاي از نگاه گوگل تهيه و تنظيم نقشه سايتي مطابق با استانداردهاي گوگل و تصويب آن در گوگل سرچ كنسول ميباشد. با اينكه نقشه وبسايت ابدا مكان ساختار درست تارنما را نمي گيرد، ولي به پايشگرها اذن ميدهد تا با سرعت بالاتري به محتواي تارنما دسترسي داشته باشند.