یکشنبه ۰۸ اسفند ۰۰ ۰۹:۳۸ ۲۲ بازديد
دستکاری محتوا یک فعالیت تخصصی و متخصص است. در حدی که یک سری شاخه برای آن تعریفوتمجید سئو در مشهد می گردد و هر مورد از این شاخه ها نکات و ظرایف خویش را دارا هستند. یک ویرایشگر ماهر بر جنبه های متعدد متن و محتوا محاسبه می نماید.
به صورت کلی اشکال دستکاری محتوا بنابراین می باشند: بازنویسی محتوایی، بازنویسی زبانی و بازنویسی فنی.
در بازنویسی محتوایی همان گونه که از اسم آن هم معین میباشد، به محاسبه باطن مایه و مضمون پیام های متن میپردازیم. با ایفا دستکاری محتوایی، همت میکنیم از کلی گویی هجران کرده و پیچیدگی ها را برطرف نمایی. نقل عهد و پیمان ها، ارجاعات و اشاره هایی که در محتوا انجام شده آیتم بازبینی قرار میگیرند.
در کل در بازنویسی محتوایی مفاد ذیل مطرح میباشند:
تحلیل انسجام و رابطه در باطن مایه قسمت های متفاوت محتوا
رفع و تصحیح خطاهای محتوایی و نگارشی
تحلیل نقل عهد ها، اشاره ها و ارجاعات در متن
محاسبه و تحلیل کلی متن از نگاه لحن و ذکر
دستکاری زبانی، بیشتر بر روی نکات دستوری و زبانی متمرکز میباشد. در بازنویسی زبانی سعی در آن میباشد که به متن شکلی ببخشیم که از نگاه زبانی یک پارچه و یک پارچه باشد. در بازنویسی زبانی مفاد ذیل مطرح میشوند:
رفع و تصحیح خطاهای زبانی شایع
برطرف کردن درازگویی و تبدیل گزاره های وقتگیر به پاراگراف های کوتاه و خلاصه
رفع ابهام
حذف و تصحیح خطاهای دستوری و زبانی
سومی نوع از گونه های بازنویسی، بازنویسی فنی محتوا میباشد. بازنویسی فنی بر روی محاسبه مسائل شکلی و ظاهری محتوا متمرکز میباشد، خیر خطاهای دستوری و زبانی یا این که باطن مایه و مضمون پیام ها. مثلا مهمترین مواقعی که در دستکاری فنی گزینه بازبینی قرار میگیرند می شود به این موردها اشاره نمود:
به کاربردن ارقام و اعداد در صورت درست
بازبینی و تحلیل لغات و اصطلاحات غیر فارسی
نظارت سجاوندی در متن
با بازبینی و دستکاری متن از جنبه های محتوایی، زبانی و فنی، در غایت محتوایی را به کاربر ارائه میدهیم که تماما استاندارد و تخصص دارد.
مرحله به مرحله با بازنویسی محتوا
دستکاری محتوا فرایندی میباشد که از روند متفاوت و مرتبطی ساخته شده. اما هریک از اشکال بازنویسی محتوا پروسه و قدم های خاص خویش را دارا هستند؛ البته ما در این مکان به نظارت پروسه بازنویسی محتوا به نظر محتوایی میپردازیم.
با رعایت کردن این روند به طور مرحله به مرحله، میتوانید یک محتوای میانگین را به شایسته ترین صورت دستکاری فرمائید.
محاسبه کردن مقصود محتوا و کاربر مقصود
در جایگاه نخستین و قبل از آن که کاری کنیم، می بایست در آغاز دو مورد را در حیث بگیریم:
مسئله و غرض پایانی این محتوایی که ساختوساز میکنیم چه میباشد؟
چه اشخاصی قرار میباشد استفاده کننده این محتوا باشند؟ این مخاطبان چه خصوصیت هایی داراهستند؟