یکشنبه ۰۹ مرداد ۰۱ ۰۹:۴۶ ۱۷ بازديد
تا قبل از این که بخواهیم قسمتهای متعدد گوگل آنالیتیکس را سئو در مشهد به شما معرفی کنیم بیان یک نکته ضروری میباشد. گوگل آنالیتیکس به طور کامل به لهجه انگلیسی میباشد و در صورتیکه با گویش انگلیسی آشنا نباشید، ایراد متعددی در تعامل با این ابزار خواهید داشت. به همین خواسته واژه و کلمهطومارای ترتیب دادهایم که بتوانید با به کار گیری از آن معنای اصطلاحات به شغل رفته را دریابید:
Users (یوزرها) : دربرگیرنده کسانی میگردد که دست کم یک زمان در تارنما شما حضور داشتهاند. این اشخاص ممکن میباشد از هر طریقی وارد وب سایت گردیده باشند و در هر بخشی از تارنما حضور یافته باشند.
New Users (یوزرها تازه): یوزرها در گوگل آنالیتیکس به دو تیم تقسیم میگردند. کاربرانی که از قبلی در تارنما شما آمدهاند و کاربرانی که جدیدا از وب سایت شما دیدن کردهاند.
Sessions (عصر): عصر به بازه زمانی هنگامی گفته میگردد که یک مخاطب در وب سایت شما حضور داراست و با آن تعامل برقرار مینماید؛ مثلا از صفحه ها بازدید مینماید، خرید مینماید و غیره.
Number of Sessions per User (تعداد زمان هر استفاده کننده): هر زمان بعداز ۳۰ دقیقه از غیرفعال بودن مخاطب بسته گردد و در صورتیکه به عبارتی مخاطب پس از این دوران فرصت مجددا وارد وبسایت گردد، یک زمان تازه به حساب آوردن میگردد.
Pageviews: تعداد دفعاتی که یک صفحه یا این که ورقه مشاهده شدهاست. از جمله شیت contact-us ممکن میباشد ۱۰۰ توشه در روز بازدید بخورد. اعتنا داشته باشید که یک مخاطب یک بازدید محسوب میشود و در حالتی که به عبارتی مخاطب برگه را ریفرش نماید، یک بازدید تازه به حساب میآید، براین اساس عدد بازدید از کاغذها ممکن میباشد بدین برهان بالا باشد.
Pages/ Session: کاغذ به عبارتی صفحه های تارنما میباشند. مثلا ورقه اساسی تحت عنوان صفحه home شناخته می گردد، شیت تماس با ما به طور contact-us و …
Session نیز به هر توشه ورود استفاده کننده به وب سایت شما اطلاق میگردد. session ممکن میباشد تکراری باشد چراکه برحسب آی پی معقول می گردد و ممکن میباشد یک استفاده کننده با دو آی پی گوناگون در وبسایت حضور یابد.
Avg. session Duration: معدل وقتی که همه یوزرها عصرای را وب سایت شما گذراندهاند.
Bounce rate (نرخ پریدن): نرخ پریدن به معنای عده ای میباشد که وارد وب سایت شما گردیدهاند و فقط یک کاغذ از وب سایت شمارا چشم و آن را سوراخ کردهاند.
Dimensions (بعدها): آنگاه بخشی از خصوصیتهای گوگل آنالیتیکس میباشد که مقادیر متغیری را مشمول می گردد. مثلا نوع مرورگری که بازدیدکنندگان تارنما شما به کار گیری مینمایند یا این که نوع دستگاهی که با آن وارد وب سایت شما گردیدهاند، مثالهای بارزی از سپس می باشند.
Metrics (متریک یا این که متراژ): متریکها خصوصیاتی می باشند که باطن بعد ها قرار دارا هستند. برای مقال تعداد صفحاتی از وب سایت شما که مخاطب با مرورگر گوگل کروم از آن بازدید نموده است.
Visitors (بازدیدکنندگان): دربرگیرنده افرادی میباشد که با یک آی پی اختصاصی وارد تارنما شما گردیدهاند.
New sessions (گردهماییهای نو): دربرگیرنده ورود هر شخص با یک آی پی منحصر داخل وبسایت شماست. هر آی پی یک گرد هم آیی را به خویش تخصیص می دهد.
Conversion (تبدیل): به معنای این میباشد که مخاطب جدید وارد، به نوعی مشتری وب سایت شما میشود. این عمل با خرید از وب سایت، نام نویسی در تارنما، نام نویسی در پنل و … قابلیت و امکانپذیر میباشد.
Goals (هدف ها): هدف ها مواقعی میباشند که شما به طور دستی برای تارنما خویش قرار میدهید تا بوسیله آن بتوانید کوشش خویش را بسنجید و توفیق تارنما خویش را اندازهگیری نمایید.
Campaign (کمپین یا این که کارزار): میتوانید از روش کمپینها، واحدهای اندازهگیری خاصی خویش را برای وب سایت تعریفوتمجید نمایید.