تحقيقاتي كه جديدا بوسيله وبسايت ay******a صورت سئو در مشهد گرفته ميباشد آرم ميدهد كه 47 درصد يوزرها انتظار داراهستند كه وبسايت آيتم نظرشان در كمتر از 2 ثانيه لود گردد. از طرفي بيشتر از 50 درصد كساني كه قصد خريد اينترنتي دارا هستند، از وبسايت هايي كه سرعت قابل قبولي ندارند خريد نميكنند.
ولي هنگامي كه منطقي به روايت نگاه كنيم ميبينيم كه همگي ما از شكيبايي كردن متنفريم و همينطور پروسه مالامال سرعت شدن وب (برهه زماني Dial up را بياد بياوريد و با الان مقايسه فرماييد تا بفهميد كدام پروسه را ميگويم) و بهبود سرعت وبسايت ها سبب گرديدهاست تا سريعا صبرمان به پايان برسد!
پيرو به ذكر يك نقل قسم از گوگل ميپردازيم كه لحاظ گوگل در خصوص سرعت وبسايت را به ما علامت ميدهد:
"ما در گوگل سعي ميكنم كه سرعت فضاي اينترنت را بالا ببريم. همينطور تحت عنوان بخشي از فعاليتهايمان ابزارهايي براي بهبود سرعت وب سايت به طور آنلاين در چنگ همگي قرار داده ايم كه با به كار گيري از آن ها ميتوانند با هر مرورگري سعي صفحه ها وبسايت خويش را آناليز نمايند، و راهحل هاي مطلوب براي حل ايرادات مرتبط با سرعت را پيدا كرده و در كمترين مجال ممكن ايرادات مرتبط با سرعت وب سايت را برطرف نمايند."
در سال 2010 مت كاتس اظهاركرد كه سرعت تارنما سهم كمتري از فاكتور هاي اثرگذار در درجه بندي تارنما داراست. اين يعني بقيه دست اندركاران مفيد در بهينه سازي تاثير بيشتري از سرعت وب سايت داراهستند و همين منجر شد اشخاص متعددي نسبت تختگاز وبسايت بي اهميت باشند. اما امروزه همگي متوجه اهميت سرعت وبسايت در بهينه سازي داخلي وبسايت و تاثير گذاري روي استفاده كننده گرديده اند.
تحقيقاتي كه در قضيه سرعت لود تارنما انجام يافته نشانه دهنده اين ميباشد كه: "صرفا يك ثانيه تاخير در لود شيت سبب ساز تلف كردن 7 درصد از نرخ شركت كردن يوزرها تارنما شما مي گردد." به همين صوت در حالتيكه شما سايتي داشته باشيد كه وزانه 100,000 تومان فروش داشته باشد، وقتي كه 1 ثانيه تاخير در بار گذاري پيدا ميكنيد در زمان 1سال 2.5 ميليون تومان فروش را از دست خواهيد بخشيد.
از طرفي مت كاتس گفته ميباشد كه سرعت وب سايت به اندازه بقيه پارامتر ها در بهينه سازي وبسايت تاثير ندارد، خير اينكه سرعت تارنما مجموعاَ بي تاثير ميباشد.
پنجشنبه ۰۶ آبان ۰۰ ۱۰:۰۲ ۲۰ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است